تعاونی‌ها نمونه بارز مردمی کردن اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3609900
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

تعاونی‌ها نمونه بارز مردمی کردن اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، تعاونی‌ها را نمونه بارز مردمی کردن اقتصاد مقاومتی دانست که به‌دنبال ایجاد آن‌ها تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، داود یاوری در نشست مشترک روسای کانون‌های بازنشستگان و شورای برنامه ریزی خانه امید گفت: تعاونی‌ها نمونه بارز مردمی کردن اقتصاد مقاومتی  است که به‌دنبال آن تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.
وی در خصوص ماهیت و نحوه تشکیل تعاونی‌ها نیز مطالبی ارائه کرد و افزود: تعاونی‌ها گسترده‌ترین شبکه اقتصاد کشور هستند که با  رقابت مؤثر می‌توانند باعث  کاهش هزینه‌های تولید و خدمات شده و جلوی هرج و مرج اقتصادی را بگیرند.
یاوری در ادامه به تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و صندوق بارنشستگی کشور در استان اشاره کرد و افزود: با تشکیل تعاونی‌ها براساس مفاد این تفاهم‌نامه از ظرفیت و پتانسیل بازنشستگان و تجربیات آنان استفاده می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به آغاز ثبت نام طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طرح کارورزی است که جامعه هدف آن شامل دانش آموختگان متقاضی شغل در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد و افراد متقاضی از طریق ثبت نام بصورت الکترونیکی از طریق سامانه به آدرس https://karvarzei.mcis.gov.ir  نسبت به‌ثبت درخواست خود اقدام کنند.
یاوری اظهار کرد: همچنین بنگاه‌های اقتصادی نیز به‌منظور بکارگماری این دانش آموختگان و بهره‌مندی از مزایای طرح مذکور در همین درگاه الکترونیکی ثبت‌نام و متناسب با نیاز بنگاه اقتصادی خود بکارگماری کنند.
درادامه این جلسه جلیل رحیمی صدر، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان در خصوص نحوه تشکیل تعاونی‌ها و مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی مطالبی ارائه کرد.
captcha