تلفیق گردشگری زیارتی، تاریخی و سلامت برای توسعه پایدار
کد خبر: 3610623
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

تلفیق گردشگری زیارتی، تاریخی و سلامت برای توسعه پایدار

گروه سلامت: در نشست خبری دومين همايش و جشنواره ملى طبيعت گردى، طب سنتى و گياهان دارويى نطنز بر تلفیق گردشگری زیارتی، تاریخی و سلامت برای توسعه پایدار تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی صفایی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری دومين همايش و جشنواره ملى طبيعت گردى، طب سنتى و گياهان دارويى نطنز با اشاره به قدمت تاریخی این شهرستان اظهار کرد: نطنز يكى از قديمى‌ترين شهرهاى ايران محسوب مى‌شود كه بر اساس مطالعات باستان شناسى، آثار حضور انسان در اين منطقه به بيش از هزاران سال مى‌رسد. اين شهرستان ويژگى‌هاى خاص جغرافيايى دارد و در محل آبريزهاى كوه كركس قرار گرفته است.
وی افزود: همچنين نطنز از تنوع خاص گياهان دارويى برخوردار است و طى دوره گذشته اين جشنواره حدود ٦٠٠ نوع گياه دارويى در اين منطقه ثبت شد و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی ظرفیت عظیمی برای توسعه طبیعت گردی و گردشگری سلامت دارد. 
صفاری همچنین با اشاره به وجود مسجد تاریخی این شهرستان و آتشکده دوران ساسانی نطنز اظهار کرد: این شهرستان محل همزیستی ادیان بوده و با جمعیتی بیش از 50 هزار نفر دارای 50 امام زاده است که این تعداد در صورت رسیدگی و ساماندهی آن‌ها ظرفیت عظیمی برای گسترش گردشگری مذهبی دارد.
محمد علی فیاضی رئیس دفتر همکاری توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز با تأکید بر ظرفیت‌های زیارتی، فرهنگی و گیاهان دارویی نطنز اظهار کرد: تلفیقی از گردشگری طبیعی، دینی، تاریخی و سلامت ظرفیت بی‌نظیری است که در کم نقطه دنیا پیدا می‌شود اما در شهر نطنز همه این‌ها وجود دارد و می‌تواند در خدمت توسعه پایدار باشد.
وی افزود: یکی از راه‌های توسعه گردشگری ساماندهی جوامع محلی در مناطق روستایی است؛ خوشبختانه در 500 روستا در کشور هدف گردشگری وجود دارد، که 18 روستا در اصفهان و 2 روستای طَرَق و ابیانه در نطنز قرار دارند.
فیاضی یادآور شد: اگر جاذبه‌های گردشگری را به 2 دسته ملموس و غیر ملموس تقسیم کنیم، آنچه اهمیت زیادی دارد جاذبه‌های غیر ملموس است چرا که از عقاید و باورهای آن منطقه نشأت می‌گیرد.
لیلا اژدری، سرپرست دفتر ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در رابطه با دومين همايش و جشنواره ملى طبيعت‌گردى، طب سنتى و گياهان دارويى نطنز اظهار کرد: اين جشنواره يكى از ابزارهاى توسعه بازار به مقاصد كمتر شناخته شده محسوب مى‌شود.
وی افزود: پتانسيل‌هاى زيادى در نطنز وجود دارد كه يكى از آن‌ها طب سنتى و گياهان دارويى است؛ خوشبختانه رويكرد جوامع گوناگون به طب سنتى به نوع ديگرى در حال انجام است و كشورهاى آسياى جنوب شرقى در اين راستا پيشرو هستند.
اژدری بیان کرد: اين جشنواره پتانسيل بين المللى شدن نيز دارد از سوی دیگر حركات اين چنينى كه جامعه محلى و صنايع فراموش شده را فعال مى كند، حتى در زمينه اشتغال زايى با توجه سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال موثر است.
به گزارش ایکنا دومين همايش و جشنواره ملى طبيعت گردى، طب سنتى و گياهان دارويى نطنز 6 تا 9 تیرماه سال جاری در شهرستان نطنز با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری نطنز، بنیاد ایران شناسی و حوزه نمایندگی نطنز در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی کریم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۳:۰۱
0
0
نماینده مردم نطنز، دکتر صفاری نطنزی است، نه دکتر صفایی

اصلاح بفرمایید
captcha