مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3611835
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
مؤسسه برتر هفته/ 14

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای قرآنی در استهبان می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.
مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.
دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
و سومین مؤسسه‌ای که به معرفی آن به‌ عنوان مؤسسه برتر هفته پرداختیم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز بود.
چهارمین مؤسسه برتر هفته مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید بود که به معرفی آن پرداختیم.
پنجمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی بین‌الحرمین شاهرود بود که به معرفی آن پرداختیم.
ششمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی صراط  مشهد بود که به معرفی آن پرداختیم.

مؤسسه سرای ذکر اردبیل نیز هفتمین مؤسسه‌ای بود که از نگاه ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد در استان یزد نیز به عنوان هشتمین مؤسسه معرفی شد.
هفته گذشته مؤسسه قرآنی -مردمی معراج در شهر بجنورد را به عنوان نهمین مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا معرفی کردیم.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران  دهمین مؤسسه‌ای بود که از نگاه ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته انتخاب شد.
در هفته  گذشته مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ در استان هرمزگان برای علاقه‌مندان به عنوان یازدهمین مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
هفته گذشته مؤسسه مهدقرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) دوازدهمین مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی سیزدهمین مؤسسه برتر هفته بود که هفته گذشته به معرفی آن پرداختیم.

حال در این هفته در نظر داریم تا مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) را به‌عنوان چهاردهمین مؤسسه برتر هفته معرفی کنیم.
مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، با هدف گسترش قرآن و آموزه‌های قرآنی و سیره اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه در مناطق محروم فعالیتش را با همت جمعی از روحانیون دهستان خیر در روستای ماهفرخان از توابع شهرستان استهبان از سال 1375 آغاز کرد.
پس از گذشت بیش از 20 سال از فعالیت این مؤسسه توانسته بیش از 165 شعبه در 12 استان کشور و همچنین هشت  مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم ویژه آقایان در استان‌های فارس (شیراز، فسا و استهبان)، خراسان رضوی (مشهد مقدس)، تهران، خراسان جنوبی (بیرجند) و خوزستان (آبادان) راه‌اندازی کرده‌ است.
در شعب این مؤسسه در کنار برپایی دوره‌های مقطعی حفظ قرآن، آموزش روخوانی قرآنی، دوره‌های تجوید، ترجمه و تفسیر قرآن، مهد و پیش‌دبستانی قرآن و دوره‌های تربیت مربی قرآن، طرح ملی رحله طی ایام تابستان نیز انجام می‌شود.
این طرح که تا کنون سه مرحله آن در سطح ملی برگزار شده با استقبال همراه بوده است به گونه‌ای که متقاضیان این دوره از سراسر کشور طی بازه زمانی حدود دو ماهه موفق به حفظ چهار جزء از قرآن کریم می‌شوند.
اما ثبت نام در مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن طی اردیبهشت‌ماه هر سال انجام می‌شود و در پایان خردادماه از شرکت‌کنندگان مصاحبه عملی انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان به دوره آزمایشی 40 روزه راه پیدا می‌کنند که پس از موفقیت به دوره اصلی راه پیدا می‌کنند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت‌الاحزان کارآفرینی است به گونه‌ای که پس از اتمام دوره حفظ، حافظان کل قرآن علاقه‌مند به امر تدریس را به عنوان اساتید و مربیان جذب مؤسسه می‌شوند. همچنین این مؤسسه با تربیت 600 مربی و معلم قرآن و اعزام بیش از 100 معلم مهاجر قرآنی به سایر نقاط کشور نقش بارزی در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور داشته است.
مؤسسه بیت‌الاحزان در پرونده کاری‌اش تربیت بیش از هزار و 200 حافظ کل قرآن کریم، تربیت 14 هزار حافظ یک جزء به بالا و تعلیم 20 هزار قرآن‌آموز در طول سال در تمامی رده‌های سنی را دارد. همچنین این مؤسسه تألیفاتی در حوزه آموزش قرآن و تدریس در مدارس و مهدکودک‌ها، برگزاری جشنواره فارغ‌التحفیظی دوره‌های حفظ تخصصی یکساله، مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی، حضور در نمایشگاه‌ها و کسب افتخارات و همچنین رتبه‌های متنوع در مسابقات توسط حفاظ از دیگر دستاوردها و افتخارات این مؤسسه است.
یادآور می‌شود، ساختمان مرکزی موسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در فارس، استهبان، دهستان خیر، روستای ماهفرخان قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره‌ها و فعالیت‌های این مرکز می‌توانند به پایگاه اینترنتی این مؤسسه به نشانی http://www.beytolahzan.ir مراجعه کنند.
captcha