فاصله از قرآن عامل تفرقه است
کد خبر: 3612809
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
ترقی:

فاصله از قرآن عامل تفرقه است

گروه جامعه: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی فاصله گرفتن از قرآن به عنوان حبل‌الله را موجب خدشه‌دار شدن وحدت در جامعه و عامل تفرقه دانست.

حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فاصله گرفتن از قرآن در جامعه را موجب تفرقه و خدشه به وحدت جامعه دانست.
وی تصریح کرد: قرآن می‌گوید متقین هدایت می‌شوند و غیر متقین نه، اتحاد بین کسانی تحقق پیدا می‌کند که به این حبل الله اعتقاد داشته باشند، حبل الله در جامعه ما کیست؟ یا چیست؟ اگر بگوییم حبل الله در جامعه ما غیر از ولایت و اسلام چیز دیگری است! قطعا چنین نیست بلکه دقیقا همین‌ها هستند.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسانی می‌توانند در جامعه وحدت را محقق کنند که به ولایت و اسلام پایبند بوده و به آن اعتقاد داشته باشد، اگر کسی باورش غیر اسلام است، نمی توان از او وحدت را تمنا کرد.
وی تأکید کرد: ما باید محوریت قرآن، اسلام و ولایت را قبول کرده و به صورت فصل الخطابی و مبنایی آن را بپذیریم اگر چنین باشد قطعا وحدت امکان پذیر خواهد بود.
این فعال سیاسی اجتماعی تأکید کرد: اگر جایی می‌بینیم اختلاف، تعارض و تفرقه وجود دارد قطعا در آنجا محوریت وجود ندارد یا مورد قبول نیست. اگر حبل الله مورد قبول باشد هیچ تردیدی نیست که آنجا وحدت وجود دارد و یا به وجود می‌آید.

captcha