برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه اهل سنت در بوشهر معرفی شدند + عكس
کد خبر: 3613439
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه اهل سنت در بوشهر معرفی شدند + عكس

کانون خبرنگاران نبأ: برگزیدگان مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه اهل سنت بوشهر در دو بخش بانوان و آقایان معرفی شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، چهارمین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه اهل سنت در رشته‌های حفظ چهار جزء، قرائت ترتیل و اذان با حضور 200 نفر شركت كننده خانم و آقا با نظارت و داوری شیخ عبدالقادر شهابی و شیخ راشد الجنه در مسجد جامع خاتم الانبیاء(ص) جزیره شیف شهرستان بوشهر طی سه روز برگزار شد و روز یکشنبه چهام تیرماه نفرات برگزیده این مسابقات اعلام شد.
شیخ جاسم بن هاجر، امام جماعت مسجد جامع خاتم الانبیاء(ص) جزیره شیف در ابتدای این مراسم عنوان كرد: جزیره شیف از ظرفیت دو مكتب خانه قرآنی ویژه خردسالان و نونهالان شیعه و اهل سنت برخوردار است و 25 حافظ كل قرآن كریم آقا و خانم ساكن جزیره شیف هستند كه این فعالان قرآنی نیاز به توجه متولیان قرآنی و آموزش های تخصصی و حمایتی دارند.
شیخ اسماعیل بازدار، امام جماعت مسجد جامع اهل سنت بندر بوشهر در آئین اختتامیه و تجلیل گفت: هر عملی كه برای خدا احیاء كنیم در اصل آن فرهنگ را باید در بین آحاد جامعه زنده كنیم و بهترین فرهنگ، فرهنگ عمل به دستورات الهی در قرآن است.
امام جماعت مسجد جامع اهل سنت بندر بوشهر ادامه داد: انسان با عفت، گذشت، احسان و نیكوكاری به درجه تقوا می‌رسد و باید در ماه رمضان این فضیلت را در خود زنده نگه داریم.
وی با اشاره به اینكه تقوا درخت همه فضائل است، اظهار كرد: مدرسه رمضان، مدرسه‌ای است كه ما را به اوج عزت و افتخار می‌رساند و در ماه بهار قرآن به خدا نزدیک می‌كند.
بازدار بیان كرد: از مسئولان برنامه ریز و دست اندكار مسجد جامع خاتم الانبیاء(ص) جزیره شیف و كانون فرهنگی و هنری دارالقرآن وحی شهرستان بوشهر كه چهارمین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه اهل سنت برگزار كردند، قدردانی می‌‌كنم.
در پایان از شكرالله بن هاجر، شعیب كاروفی، مجاهد الله كریمی در رشته حفظ چهار جزء آقایان؛ زینب صادق صفت، كمیعه صادق صفت و مریم شهابی در رشته حفظ چهار جزء خانم ها؛ به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم این رشته شدند و اسحاق شهابی، ولید شهابی، به عنوان نفرات اول و دوم رشته قرائت ترتیل انتخاب شدند و ضیاءالدین شهابی و یوسف جاسمی مشتركا رتبه سوم این رشته را كسب كردند و همچنین مریم شهابی و سارا شهابی مقام اول و دوم رشته قرائت ترتیل را به دست آوردند و زینب بن هلال و فاطمه نعیمی مشتركا حائز رتبه سوم رشته قرائت ترتیل چهارمین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه اهل سنت جزیره شیف شدند و در این آئین با حضور مسئولان از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.
یادآور می‌شود، جزیره شیف با دارا بودن قریب به 4 هزار نفر مردم شیعه و سنی؛ در 33 كیلومتری شمال شرقی جغرافیایی بندر بوشهر واقع شده است كه حدود 70 درصد ساكنین این جزیره كرانه‌ای خلیج فارس، اهل سنت هستند.


حامد فكوری

captcha