تفسیرگویی در ماه رمضان تبدیل به فرهنگ شد
کد خبر: 3613474
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه:

تفسیرگویی در ماه رمضان تبدیل به فرهنگ شد

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر مجمع عالی تفسیر با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف مجمع عالی تفسیر ایجاد فرهنگ‌سازی در راستای تفسیرگویی در ماه مبارک رمضان بوده است تاکید کرد: به نظر می‌رسد این مسئله در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی قمی، دبیر مجمع عالی تفسیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: یکی از مهمترین اهداف مجمع عالی تفسیر در مسئله اعزام استادان مفسر به نقاط مختلف کشور، ایجاد فرهنگ تفسیرگویی در ماه مبارک رمضان است.
وی با بیان اینکه بیان تفسیر در حال فرهنگ شدن در کشور است بیان کرد: امسال به برکت قرآن کریم علاوه بر برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی مجمع داشتیم، تقریبا سه برابر گذشته به مباحث تفسیری به صورت جدی و خودجوش در کشور پرداخته شد.
احمدی قمی با بیان اینکه امسال به استان کردستان برای بیان تفسیر، اعزام داشتیم، گفت: جلساتی برای اهل تسنن داشتیم ولی عمده جلسات تفسیری ما برای کارکنان نیروهای مسلح در این استان بود.
دبیر مجمع عالی تفسیر عنوان کرد: موضوعاتی از سوره بقره برای تفسیر بیان شد، البته در برخی جلسات نیز متناسب با جزیی از قرآن که روزانه تلاوت می‌شد، مباحث تفسیری را بیان کردیم.
وی با بیان اینکه در مباحث خود سبک زندگی و اخلاق و مباحث اعتقادی به صورت پررنگ‌تری مطرح شد بیان کرد: احساس من این است که وقتی مباحث اعتقادی مطرح می‎شد، مخاطبان احساس نیاز بیشتری به آن را حس می‌کردند و تمایل داشتند بیشتر در این مقوله سخن گفته شود؛ اگرچه مباحث دیگر نیز مورد توجه بود. 
captcha