اجتماع مسلمانان برای اقامه نماز عید از نشانه های وحدت است
کد خبر: 3613544
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

اجتماع مسلمانان برای اقامه نماز عید از نشانه های وحدت است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه عید فطر از جمله چهار عید بزرگ مسلمانان است، گفت: اجتماع مسلمانان برای اقامه نماز عید از نشانه های بزرگ وحدت اسلامی است و باید قدر این سنگرها را بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ال هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، در سخنرانی خطبه‌های نماز عید فطر،  با اشاره به اینکه عید فطر از جمله چهار عید بزرگ مسلمانان است، گفت: اجتماع مسلمانان برای اقامه نماز عید از نشانه های بزرگ وحدت اسلامی است و باید قدر این سنگرها را بدانیم.
وی، اظهار کرد: باید خداوندی را که رحمتش به هیچ وجه تمام نشده و نعمتش پایانی ندارد، ستایش کرده و شکرگزار نعمات و رحماتش باشیم.
وی با بیان اینکه عید فطر، روز بیداری و آگاهی انسان‌هاست، اضافه کرد: عید فطر، روز بازگشت به فطرت نخستین و روز حساب و کتاب است، با توجه روایتی از حضرت علی(ع) هر روز که معصیت خدا در آن نباشد، آن روز عید است؛ از این رو در طول سال نیز هر روزی که گناه نکنیم آن روز برایمان عید خواهد بود.
امام جمعه‌ تبریز ادامه داد: روز عید فطر، روز بسیار مهمی برای مسلمانان است، چرا که پس از یک ماه تجهد و عبادت برای گرفتن پاداش الهی، از انجام وظیفه خوشحال بوده و از یک ‌طرف روز دریافت جایزه‌ی الهی است.
وی افزود: باید نماز عید فطر را به عنوان یکی از سنگرهای بزرگ قدر بدانیم و از خداوند بخواهیم طاعات و عبادات‌مان را در ماه رمضان قبول کرده و آخرین ماه مبارک رمضان عمرمان قرار ندهد و اگر مقرر است آخرین رمضان برایمان باشد ما را بدون مغفرت رها نکند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تشریح کرد: در دین اسلام اعیاد بزرگی داریم، اما مشهورشان، عید جمعه، قربان، غدیر و فطر است، این عید بزرگ را به امت مسلمان تبریک گفته و برای مسلمانانی که در کشورهای همسایه مشغول عبادتند نیز تبریک می‌گوییم.
وی با اشاره به هفته‌ی صرفه‌جویی در مصرف آب، بیان کرد: در این هفته‌، صرفه‌جویی در مصرف آب مورد تاکید واقع شده و نیاز است که همه دقت کنیم، چرا که ایران در منطقه‌ی خشک و نیمه خشک قرار گرفته و میانگین بارندگی آن برابر با ۲۵۰ میلیمتر است، در حالی که در دنیا میانگین بارندگی برابر با ۷۵۰ میلیمتر است.
وی اضافه کرد: در کشور ما نسبت به میزان بارندگی‌ها، میانگین مصرف شرب آب خانگی بیشتر بوده و امید است در فصل تابستان با مشارکت مردم و با مدیریت مصرف آب با مشکل آب روبه رو نشویم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید توسط سنای آمریکا، گفت: خوشبختانه مردم ما آگاهی و بصیرت کافی در رابطه با آمریکا داشته و از سال‌های قبل نیز مقام معظم رهبری همواره می‌فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست، اکنون بیش از هر زمان دیگری درستی و عمق نگاه رهبر انقلاب نسبت به شیطان بزرگ روشن شده است؛ آمریکایی‌ها به جای اینکه متعهد به برجام باشند در مصوبه‌ی اخیر خود در سنا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران تصویب کردند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این خصوص اضافه کرد: رفتارهای آمریکا ما را به سمت پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی هدایت می‌کند و این موضوع را به اثبات می‌رساند که جمهوری اسلامی ایران باید بر مولفه‌های درون‌زای قدرت سرمایه‌گذاری کند.
وی با اشاره به حمله‌ی موشکی سپاه به مواضع داعش بیان کرد: در هفته‌های اخیر شاهد پاسخ محکم و دندان شکن ایران به داعش و حامیان آن بودیم که در پی حوادث تروریستی حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی توسط سپاه پاسداران برای تنبیه تروریست‌ها انجام شد و چند فروند موشک میانبرد به مقر فرماندهی داعش شلیک شد؛ این موضوع علاوه بر برخی مسایل امنیتی، عده‌ای کثیری از داعشیان را نیز به درک واصل کرد.

captcha