اجرای دوره توانمندسازی قرآنی برای دانش‌آموزان البرزی برگزیده کشوری
کد خبر: 3613724
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

اجرای دوره توانمندسازی قرآنی برای دانش‌آموزان البرزی برگزیده کشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دوره توانمندسازی قرآنی برای دانش‌آموزان برگزیده مسابقات کشوری قرآن ، نماز و عترت این استان در دستور کار قرار گرفت.

مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، 65هزار دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای شرکت کردند که از این تعداد 74 نفر برای شرکت در مسابقات کشوری برگزیده شدند.
وی هدف از اجرای این مسابقات را ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، شناخت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت نخبگان قرآنی ذکر کرد.
این مسئول یکی از شاخص‌های اصلی آموزش و پرورش البرز را درحوزه علوم قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: آشنایی دانش‌آموزان با قرآن، معارف اسلامی و نشر ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انقلابی از جمله اهداف سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در مدارس است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: مسابقات قرآن، نماز و عترت در راستای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دینی و نزدیکی آن‌ها به خداوند متعال در مدارس اجرایی شده است.
مهران‌نیا تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، تلاوت، تفسیر، مفاهیم، نهج‌البلاغه، قرائت و انشا نماز، صحیفه سجادیه و مداحی برگزار شد.
وی اضافه کرد: در مرحله منطقه‌ای 15 هزار دانش‌آموز این استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز برتر شناخته شدند.
این مسئول گفت: 1500 دانش‌آموز البرزی در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت حائز رتبه اول تا نهم شدند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای نفرات برگزیده استانی راه یافته به مرحله کشوری در رشته‌های مختلف به مدت چهار روز نشست های توانمند سازی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری فعال در این بخش پیش‌بینی شده است.
مهران‌نیا یادآور شد: نشست‌های توانمندسازی برای دختران و پسران برگزیده قرآنی البرز در هنرستان آیت الله خامنه‌ای و مرکز تیزهوشان شهید سلطانی کرج برگزار می‌شود.
وی گفت: دانش‌آموزان برگزیده البرزی برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن، نماز و عترت تابستان امسال به مشهد مقدس و اردبیل اعزام می‌شوند.

captcha