رایزنی برای تقویت همکاری مجمع جهانی تقریب با حزب سعادت ترکیه
کد خبر: 3615901
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

رایزنی برای تقویت همکاری مجمع جهانی تقریب با حزب سعادت ترکیه

گروه بین‌الملل: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفر خود به تركیه با تامال کارا اغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه و اعضای این حزب دیدار و همکاری‌های دو جانبه را بررسی كرد.

رایزنی برای تقویت همکاری مجمع جهانی تقریب با حزب سعادت ترکیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفر خود به تركیه، با تامال کارا اغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه و اعضای این حزب، دیدار و پیرامون اوضاع سیاسی منطقه به ویژه جهان اسلام و نیز، گسترش همکاری میان حزب سعادت ترکیه و مجمع جهانی تقریب، گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله اراکی طی سخنانی در این دیدار، گفت: ما نه تنها در مسائل دینی با حزب سعادت ترکیه اشتراکاتی داریم، بلكه در تحلیل سیاسی پیرامون اوضاع منطقه نیز هم‌عقیده هستیم، لذا این مسائل ایجاب می‌کند که همکاری‌ها را بیشتر کنیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: ما آمادگی داریم در زمینه‌های تحقیقاتی، علمی و تقریبی با حزب سعادت همکاری و مشارکت داشته باشیم.
ترکیه می‌تواند پیشگام در عرصه وحدت در جهان اسلام باشد
منوچهر متکی، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب نیز طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به خدمات نجم‌الدین اربکان برای گسترش اسلام‌گرایی در ترکیه گفت: ترکیه می‌تواند پیشگام در عرصه وحدت در جهان اسلام باشد.
وی افزود: راه‌اندازی مجمع محلی تقریب یکی از طرح‌های مجمع جهانی تقریب در ترکیه است و اگر چنین مجمعی با حضور علمای ترکیه شکل گیرد، بسیار مثمرثمر خواهد بود.
ایجاد وحدت میان امت اسلامی تنها دغدغه ماست
اوزهان اصیل ترک، رییس جنبش ملی «گوروش» حزب سعادت ترکیه نیز، طی سخنانی به معرفی این حزب و اهداف و برنامه‌های آن پرداخت و گفت: اخیراً این حزب مرکزی برای آموزش وحدت اسلامی راه‌اندازی کرده است که امیدواریم با فعالیت این مرکز گام خوبی در راستای تقویت وحدت امت اسلامی برداریم.
اصیل ترک با اذعان اینکه تنها دغدغه ما ایجاد وحدت میان امت اسلامی است، اظهار كرد: ما مطابق آموزه‌های دینی باید با هم وحدت داشته باشیم.
بنابر اعلام این خبر، در این دیدار، حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان در ترکیه و مهدی مصطفوی، عضو شورای راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

captcha