قاریان قدردان توجه ویژه مقام معظم رهبری به هنر قرائت قرآن باشند
کد خبر: 3619456
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
محمدحسین سعیدیان:

قاریان قدردان توجه ویژه مقام معظم رهبری به هنر قرائت قرآن باشند

گروه جلسات و محافل: محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه گاهی در جلسات برخی از علما با شنیدن قرائت قاری، می‌گفتند که این روش‌ها در خواندن قرآن چیست؟ بروید و قرآن را عمل کنید، گفت: تنها مقام معظم رهبری از این روش قرائت حمایت می‌کردند، چرا که می‌گفتند موجب می‌شود که جوان‌ها و دل‌های مردم به قرآن جذب شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی در خلال جلسه قرآنش در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران، دقایقی به بیان نقش مقام معظم رهبری در احیای جلسات و محافل قرآنی پرداخت.

سعیدیان تصریح کرد: حضرت آقا به عنوان یک عالم زمان‌شناس، ابزار تبلیغ را به نحو جامع آن واقف است. پیش از پیروزی انقلاب، این شخصیت بزرگوار، همواره به جلسات قرآن و نوای خوش قرآن و سبک اساتید بزرگ جهان اسلام در زیبا خواندن قرآن، اهتمام ویژه داشتند و می‌دانستند که از این راه، می‌توان انقلاب را ایجاد و همچنین صادر کرد.

وی بیان کرد: این در حالی بود که برخی از علمای ما به این عنصر جذاب و تأثیرگذار، توجه خاصی نداشتند. بنده در همان زمان پیروزی انقلاب با هر دو گروه مواجه بودم. گاهی در جلسات، برخی از علما می‌گفتند که این روش‌ها چی هست که می‌خوانید؟ بروید و قرآن را عمل کنید، یعنی چه که آواز می‌خوانید. مقام معظم رهبری می‌فرمودند که این روش، موجب می‌شود که جوان‌ها و دل‌های مردم به قرآن جذب شود و این را به عنوان یک تابلوی زیبا برای ورود به مرکز فرهنگ اسلام که قرآن کریم است، می‌دانستند و می‌فرمودند که به عنوان تبلیغ از این هنر، باید به نحو کافی در داخل و خارج استفاده کرد.

این قاری بین‌المللی ادامه داد: بحث اعزام مبلغ را آن زمان تبلیغ و تایید و تشویق می‌کردند و می‌فرمودند پیروزی انقلاب، این موهبت بزرگ الهی باید از مرزهای ما خارج شود و به دل‌های آزاده و رهپویان مکتب اسلام و قرآن برسد. در جایی که تمام دشمنان اسلام برای به انزوا کشاندن اسلام و انقلاب ناب محمدی تلاش می‌کردند و ما را اسلام محرّف جلوه می‌دادند. مقام معظم رهبری برای ارائه اسلام ناب و صدور انقلاب از این شیوه به نحو کافی استفاده می‌کردند.

سعیدیان اضافه کرد: خاطرات مختلفی که قاریان در خارج از کشور با مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان داشتند، ناظر بر تشویق‌ها و تاییدات معظم‌له از این حرکت بود. وزیر خارجه وقت می‌گفت: اگر ما صدها هزار دلار خرج کنیم در یک کشور برای صدور انقلاب، نمی‌توانیم به اندازه‌ای که قاری قرآن بر کرسی تلاوت می‌نشیند و تلاوت می‌کند و قرآنی همانند قرآن جهان اسلام تلاوت می‌‌کند و کلام توحید و کلام نبوی را با وحدت نظر بیان می‌کند، توطئه دشمن را خنثی کنیم.

وی در پایان گفت: همه این موارد، از جمله بحث اعزام به حج که حضرت آقا پایه‌گذار بودن، همه از هدایت و تشویق‌های مقام معظم رهبری است و هنوز اعزام صورت می‌گیرد و توطئه‌های دشمن، خنثی می‌شود. همه اینها از نگاه و افق بلند و روش و منش مقام معظم رهبری نشئت می‌گیرد.    

 

captcha