راه‌اندازی «شیرخوارگاه» و «مهدکودک» برای 2 هزار و 300 کودک زنان زندانی
کد خبر: 3619593
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

راه‌اندازی «شیرخوارگاه» و «مهدکودک» برای 2 هزار و 300 کودک زنان زندانی

گروه جامعه: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موافقت سازمان زندان‌ها برای تاسیس مهدکودک و شیرخوارگاه در زندانی که بیش از 10 کودک در آن حضور داشته باشد، گفت: هم‌اکنون 2 هزار و 300 کودک به دلیل زندانی بودن مادرشان در زندان به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته بهزیستی در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه محیط زندان‌ها برای این کودکان مناسب نیست در 8 سال گذشته، تفاهم‌نامه‌های بسیاری را با سازمان زندان‌ها داشته‌ایم، که براساس این تفاهم‌نامه‌ها کودکان بالای 2 سال به سازمان بهزیستی واگذار شوند.

وی ادامه داد: مقرر شده بود کودکان زیر 2 سال به دلیل ارتباط عاطفی که با مادر خود دارند در زندان بمانند. از این رو چندسالی است این موضوع مورد بحث است که مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌هایی در کنار زندان‌ها ساخته شوند تا از کودکان مادران زندانی نگهداری کنند؛ اما به دلیل مشکلات حراستی و حفاظتی در زندان‌ها این امر محقق نشد و تنها در دو زندان این مهد‌کودک‌ها ایجاد شد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، افزود: سازمان زندان‌ها امسال موافقت کرده است که اگر هر زندانی بتواند مشکل حراستی خود را حل و برای دریافت مجوز اقدام کند، مجوز تأسیس این مهدها را خواهند داد. هم اکنون در تهران سازمان‌های مردم‌نهادی معرفی شده که این مجوز را بگیرند.

وی با اشاره به آمار کودکان موجود در زندان‌ها، گفت: آمارهای اعلام شده متفاوت است؛ چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است، اما طبق آخرین بررسی 2 هزار 300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند. با توجه به این مسئله هر زندان که بیش از 10 کودک داشته باشد، سازمان بهزیستی به آنها مجوز تأسیس مهد کودک را می‌دهد.

نفریه در ادامه با اشاره به اختلافات مطرح شده در خصوص ارائه مجوز به مهد‌کودک‌ها بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، مقرر شد تا بحث ارائه مجوز و صدور پروانه به مهد‌های کودک توسط بهزیستی و ارائه محتوا و نظارت بر آنها توسط آموزش پرورش انجام شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۵:۱۷
0
0
اماری از چند برابر شدن زندانیان در جمهوری اسلامی دهید
captcha