جزئیات بخش فنی بیست‌ودومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 3619818
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

جزئیات بخش فنی بیست‌ودومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

گروه مسابقات: در بیست‌ودومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، شرکت‌کنندگان تنها در یک مرحله به سوالات هیئت داوران پاسخ می‌دهند، هنوز تصمیم قطعی در مورد برگزاری فینال قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به فارس، بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از روز گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه در شیراز آغاز شده است.
این مسابقات از صبح امروز 26 تیرماه با برگزاری رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل ، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم آغاز شده است و تا بعدازظهر روز سه‌شنبه 27 همین ماه ادامه دارد.
بر همین اساس در نوبت صبح و در رشته تحقیق قرآن، ابتدا اساتید به رقابت پرداختند در ادامه نیز کارکنان رقابت خود را آغاز می‌کنند. رقابت‌ها در این دو گروه در رشته قرائت تحقیق امروز پایان می‌یابد. همچنین رقابت‌های گروه دانشجویان در رشته تحقیق قرآن نیز از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود.
از جمله چهره‌های شناخته شده در رشته قرائت تحقیق قرآن در گروه دانشجویان می‌توان به سیدمصطفی حسینی نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه اشاره کرد.
در بخش حفظ و ترتیل قرآن نیز در هر دو بخش بانوان و آقایان اولویت اجرا با اساتید خواهد بود در ادامه کارکنان رقابت خود را برگزار می‌کنند و در ادامه دانشجویان به رقابت می پردازند.
رقابت‌های آقایان در رشته قرائت تحقیق در هتل پارس، در رشته ترتیل و حفظ در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و در دو سالن مجزا برگزار می‌شود. همچنین رقابت های بخش بانوان نیز در هتل چمران که محل اسکان آنها نیز هست در دو سالن مجزا در حال برگزاری است.
در این دوره، تمامی رشته‌ها یک مرحله‌ای هستند، اما در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم اگر هیئت داوران تشخیص دهند، فینال برگزار می‌شود. سال گذشته این رشته‌ها نیز یک مرحله‌ای برگزار شد.
در رشته قرائت تحقیق قرآن هر شرکت‌کننده هفت و نیم سطر را تلاوت خواهد کرد. همچنین در رشته ترتیل تلاوت یک صفحه برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است و در رشته‌های حفظ در تمامی سطوح از هر شرکت‌کننده دو سوال پرسیده می‌شود. این آیین‌نامه برای تمامی گروه‌ها یکسان در نظر گرفته شده است. همچنین نفرات برگزیده این مسابقات در بخش دانشجویان به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که آذرماه امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
captcha