اولین اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت برگزار شد/ تجلیل از بخشی از برگزیدگان
کد خبر: 3620138
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴

اولین اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت برگزار شد/ تجلیل از بخشی از برگزیدگان

گروه مسابقات: بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که این روزها در شهر شیراز در حال برگزاری است، دارای دو اختتامیه است، اختتامیه اول برای تجلیل از برگزیدگان بخش های غیر حضوری و اختتامیه دوم نیز که در روز پایانی برگزار می شود نیز برای تجلیل از برگزیدگان رشته های حضوری است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به فارس، مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان بخش دیگری از برگزیدگان رشته های غیرحضوری بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، عصر امروز 26 تیرماه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم و پس از طنین انداز شدن سرود ملی کشورمان در تالار حافظ شیراز، محل برگزاری این مراسم، قاسم مقدمی، قاری بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. وی آیات 126 تا 129 سوره مبارکه بقره را تلاوت کرد.
تأکید بر ظرفیت بالای قرآنی در شیراز
در ادامه نیز کوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان سخنان کوتاهی پرداخت. وی در صحبت های خود خطاب به شرکت کنندگان در بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: شما نگهبانان دو میراث حضرت رسول(ص) هستید و بسیار به خود می بالیم كه برای دومین بار در طول برگزاری 22 دوره جشنواره قرآنی میزبان آن هستیم. اولین میزبانی ما در 11 سال قبل و در دوره یازدهم بود و دومین میزبانی هم دوره بیست و دوم است، امیدواریم در دوره سی و سوم نیز بتوانیم میزبان شایسته ای برای این جشنواره باشیم.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رفع نواقص احتمالی در میزبانی این دوره از مسابقات، گفت: البته میزبانی بیش از هزار نفر آن هم در یک دوره بسیار کوتاه کار سختی است و مسلماً همراه با نواقضی خواهد بود.
عزیزی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های قرآنی شیراز اشاره و اظهار کرد: شیراز در بحث قرآن و عترت در چند سال اخیر حداقل از نظر كمی بسیار رشد داشته است، به عنوان نمونه در همین جشنواره امسال قریب 6500 نفر حضور داشته اند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به اجرای دو طرح با عناوین «نوای نور یك» و «نوای نور دو» در 40 هزار کارمند علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: این دو طرح در بحث روخوانی و تجوید قرآن کریم بوده است. هم اكنون تفسیر قرآن کریم با تفسیر استاد انصاری و با عنوان «بیان نور» در قالب لوح فشرده تدوین شده است که همین موضوع پوشش بیش از 80 درصدی در میان کارکنان را داشته است.
عزیزی خاطرنشان کرد: امسال شاهد برگزاری كنگره ای با عنوان «سیره نبوی در طب» هستیم که سومین دوره آن تا آذرماه برگزار می شود، این کنگره هر دو سال یکبار برگزار می شود. علاقه مندان تا نیمه های شهریورماه ماه فرصت ارسال مقاله را دارند و بای ثبت نام می توانند به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.
در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان بخشی از رشته های بخش آوایی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تجلیل شد. در این بخش برگزیدگان رشته‌های اذان، ترجمه خوانی و دعا و مناجات خوانی، تجلیل شدند.
همچنین در ادامه برگزیدگان بخش ادبی که شامل رشته های مختلف است، در سه گروه کارکنان، اساتید و دانشجویان تجلیل شد.
گیلان میزبان دوره بیست سوم
در پایان بخش اول که قبل از اذان مغرب پایان یافت، محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، طی سخنانی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که به ما توفیق داد در خدمت قرآن و عترت باشیم، گفت: مسابقات بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سطحی فراتر از ادوار قبل برگزار شد و باید از زحمات همه دست اندرکاران این جشنواره قدردانی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بالغ بر ۵۰ هزار دانشجو، استاد و کارمند حضور داشتند، افزود: این تعداد شرکت کننده در ۳۸ رشته و در هشت بخش مسابقات خود را در بالاترین سطح و با کیفیت بسیار مطلوبی برگزار کردند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بعد از پایان مسابقات در آئین نامه آن بازنگری خواهد شد، اظهار کرد: از همینجا از همه شرکت کنندگان و اساتید درخواست دارم تا ما را از نظرات خود در این زمینه بهره مند کنند. نظراات خود را در اختیار ما قرار دهید تا دوره بعد در سطحي بالاتر و کیفیت و کمیت بالاتری برگزار شود.
در ادامه و بعد از اذان مغرب نیز ابتدا گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) که از آن به عنوان بزرگترین گروه تواشیح کشور یاد می شود به اجرای دو قطعه زیبا پرداخت. قطعه اول این گروه کاری با عنوان «سبحان الله» و اثر دوم نیز «محمدرسول الله(ص)» بود که مورد توجه حاضران در این مراسم قرار گرفت.
در بخش دیگری از این برنامه از برگزیدگان بخش خوشنویسی تجلیل شد. در این بخش 18 برگزیده رشته های مختلف بخش خوشنویسی تجلیل شدند.
پایان بخش این مراسم طولانی که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید نیز تلاوت آیاتی از سوره های مبارکه «فاطر» و «بقره» توسط مهدی عبدلی، قاری نوجوان استان البرز بود.
captcha