مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله تبریزی برگزار شد
کد خبر: 3621106
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله تبریزی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم بزرگداشت یازدهمین سال ارتحال آیت‌الله العظمی میرزاجواد تبریزی امشب 28 تیرماه در مدرسه علمیه آن مرحوم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم یازدهمین سال ارتحال این عالم و مرجع بزرگوار تقلید بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و علما و شخصیت های حوزوی و دینی برگزار شد.
نمایندگان بیوت مراجع تقلید عظام، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیات علوی بروجردی، فاضل لنکرانی و اعرافی و حجج اسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس قم و  غرویان، استاد حوزه علمیه در این مراسم حضور داشتند.
این مراسم در حالی برگزار شد که مدرسه علمیه آن مرحوم چندین بار پر از جمعیت سپس خالی شد و حاضران در شب شهادت امام ششم، امام جعفر صادق(ع) جهت شادی روح آن مرحوم به قرائت قرآن و فاتحه پرداختند.
حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل کدکنی، از استادان حوزه علمیه در سخنانی در این مراسم گفت: آیت الله تبریزی از هوشی سرشار و کم نظیر برخوردار بود و یکی از بزرگترین افتخارات ایشان این است که احیاگر مراسم فاطمیه(س) بودند.
وی افزود: ایشان در مقابل مخالفان اهل بیت(ع) و کسانی که در این زمینه تشکیک می کردند به شدت موضع داشتند به گونه ای که اعتقاد ایشان به ولایت زبانزد عام و خاص بود.
یادآور می شود  آیت الله میرزا جواد تبریزی (۱۳۰۵ش - ۱۳۸۵ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان تأثیرگذار حوزه علمیه قم بود. وی در دوران تحصیل خود در دو شهر قم و نجف، در درس علمایی همچون آیات عظام سیدحسین بروجردی، سیدمحمد حجت، سید عبدالهادی شیرازی و سید ابوالقاسم خوئی شرکت می‌کرد و بعدها به عضویت دفتر استفتائات آیت الله خوئی در عراق در آمد.
با دستور صدام برای اخراج ایرانیان از عراق، میرزا جواد تبریزی هم پس از ۲۳ سال اقامت در نجف، مجبور به ترک این کشور و مهاجرت به ایران شد و فعالیت علمی خود را در قم ادامه داد. تا اینکه پس از درگذشت آیت الله اراکی، توسط جامعه مدرسین به عنوان یکی از مراجع هفت‌گانه معرفی شد.
میرزا جواد تبریزی صاحب تألیفات متعددی در فقه شیعه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کتاب ارشاد الطالب ( تعلیقه چهار جلدی بر مکاسب محرمه شیخ انصاری) است.
captcha