کاسه‌ساز سینماگری ثابت‌قدم در حوزه دفاع مقدس بود
کد خبر: 3621390
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
محمدرضا جعفری‌جلوه:

کاسه‌ساز سینماگری ثابت‌قدم در حوزه دفاع مقدس بود

گروه هنر: مدیر شبکه 2 گفت: حبیب‌الله کاسه‌ساز هنرمندی بود که از وی می‌توان به عنوان هنرمندی ثابت‌قدم در حوزه سینمای دفاع مقدس نام برد.

محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دوم سیما در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درگذشت حبیب کاسه‌ساز را آسیبی مهم برای سینما توصیف کرد و گفت: سینمای ایران فردی ثابت‌قدم در حوزه سینمای دفاع مقدس را از دست داد؛ فردی که آثاری گرانقدری در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از او به یادگار مانده است، بنابراین یاد وی تا ابد در سینمای ما ماندگار خواهد ماند و جای او به‌سادگی در سینما پر نخواهد شد.

وی افزود: درباره تاثیراتی که این تهیه‌کننده بر سینمای دفاع مقدس گذاشت بسیار می‌توان حرف زد؛ به‌ویژه که این حوزه عرصه بسیار وسیعی است که در آن پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد. این هنرمند جدا از این‌که آثارش به لحاظ کمی و کیفی در سینمای دفاع مقدس مثال زدنی است، تولیداتش توانست جریان‌سازی نیز داشته باشد. این ویژگی بسیار مهمی است که معمولاً در کمتر آثار سینماگری می‌شود آن را مشاهده کرد.

جعفری‌جلوه متذکر شد: وقتی از داشته‌های هنری سینمای حبیب‌الله کاسه‌ساز سخن می‌گوییم منظورمان این نیست که وی تنها در حوزه سینمای ارزشی توانست جریان‌سازی کند، چراکه وی در بحث  جذب مخاطب نیز توانست به موفقیت‌های مطلوبی دست یابد. برای مثال از فیلم «اخراجی‌ها» نام می‌برم که در زمان خود توانست فروشی خیره‌کننده داشته باشد.

وی در انتهای سخنان خود گفت: امیدوارم سینمای ایران همیشه هنرمندانی چون کاسه‌ساز تربیت کند، چون تا وقتی که سایه چنین افرادی بالای سر سینمای کشورمان باشند انتظار می‌رود، اتفاقات بسیار خوبی را در سینمای کشورمان شاهد شد.
captcha