بیان رویکردهای همایش «بررسی مسائل فراروی اجرای منشور»
کد خبر: 3621405
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد:

بیان رویکردهای همایش «بررسی مسائل فراروی اجرای منشور»

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین رویکرد اصلی همايش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی را اخذ و کاربست نظر نخبگان و صاحب‌نظران در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری همايش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هشتم مردادماه، گفت: اخذ و کاربست نظر نخبگان، کارشناسان و صاحب‌نظران امور قرآنی یکی از رویکردهای اصلی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از بدو فعالیت بوده است. 
وی افزود: در همین راستا علاوه بر عضویت صاحب‌نظران و کارشناسان در جلسات تصمیم‌گیری، بررسی و نقد عملکرد دبیرخانه موضوع نقد چند نشست از جمله نشست بررسی عملکرد شورا و کمیسیون‌ها در سال 91 در مشهد مقدس بوده است. 
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: بر همین اساس در سال 94 تدابیری اتخاذ شد تا تعدادی از صاحب‌نظران در قالب هیئت پایش و ارزیابی عملکرد کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورا از سال 88 تا 94 به این مهم اهتمام کنند. این هیئت با مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی و با حکم رئیس شورا فعالیت کرده و با تشکیل 25 جلسه شاخص‌های پایش و ارزیابی دبیرخانه کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورا را  طراحی و پس از اخذ گزارش‌های خوداظهاری، گزارش‌های پایش و ارزیابی خود را تنظیم کرده است.
محمدی در ادامه با اشاره به نهایی شدن نتایج بررسی‌ها و ارزیابی‌های هیئت مذکور گفت: یکی از نکات مورد نظر این هیئت برگزاری هم‌اندیشی برای جلب مشارکت و اخذ نظر کارشناسان قرآنی جهت تسهیل اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی بوده است. لذا همایش هشتم مرداد ماه برای دستیابی به این هدف برنامه‌ریزی شده است.
وی با درخواست از همه صاحب‌نظران و کارشناسان جهت ارائه نقد و نظر خود نسبت به روند اجرای منشور در سال‌های گذشته به دبیرخانه همایش، خاطرنشان کرد: از حضور همه کارشناسان خبره و صاحب‌نظر در امور قرآنی دعوت می‌کنیم در این همایش حضور به هم برسانند.
قائم‌مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پایان ضمن تقدیر از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به جهت قبول میزبانی این همایش بیان کرد: دبیران کمیسیون‌ها و مسئولان دبیرخانه کمیسیون‌ها نقش و همکاری جدی در برگزاری همایش ایفا خواهند کرد.
گفتنی است همایش تخصصی «بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی» به مدت یک روز در تاریخ هشتم مرداد ماه در مجتمع فرهنگی اردویی  شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.
همچنین ایمیل sh.q.nezarat@gmail.com جهت ارائه نظر و نقدها از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و پیشنهاد راهکارهای بهبود و تسریع در تحقق اهداف و سیاست‌های منشور اعلام شده است. همچنین علاقه‌مندان جهت هماهنگی حضور می‌توانند با شماره 66976557 تماس حاصل کنند.
captcha