تربیت نسلی مؤمن؛ از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی
کد خبر: 3621439
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

تربیت نسلی مؤمن؛ از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز، اظهار کرد: تقویت اعتقادات دینی، تربیت نسلی مؤمن و انقلابی با رویکرد پویایی و خلاقیت در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی از جمله اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است.

حجتالاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تقویت اعتقادات دینی، تربیت نسلی مومن و انقلابی با رویکرد پویایی و خلاقیت در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی از جمله اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است.

وی با بیان اینکه 300 نفر از این ناحیه در طرح نشاط معنوی حضور دارند، افزود: امامزاده سید حمزه(ع)، امامزاده سیدعبدالله(ع)، امامزاده سید‌محمد کججانی(ع)، امامزاده دال و ذال(ع) و امامزاده عون‌ بن‌ علی(ع) به عنوان پایگاه برای اجرای طرح نشاط معنوی در ناحیه یک تبریز در نظر گرفته شده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: برنامه‌های طرح نشاط معنوی آموزش قرآن شامل روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات، داستان‌های ائمه معصومین(ع) و پیامبران، احکام و برنامه های دیگر فرهنگی و هنری بوده که به تناسب سطح و مقطع تحصیلی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز یادآور شد: در این طرح متناسب با نیازهای مخاطبان در سنین مختلف برنامه‌های اعتقادی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان اجرا خواهد شد.

وی از برنامه‌های فرهنگسازی برای گسترش موقوفات گفت و افزود: احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی، مسابقات فرهنگی از جمله کتاب‌خوانی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ سازی برای گسترش موقوفات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اوقات فراغت طرح نشاط معنوی در امامزادگان است.

حجت‌الاسلام جعفری، با اشاره به اهداف اجرای طرح نشاط معنوی تاکید کرد: غنی سازی اوقات فراغت، تقویت بنیه دینی و اعتقادی، سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی، معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب به عنوان اهداف محوری این طرح  است.

captcha