برگزاری چهار دوره آموزشی کوتاه‌مدت در جامعةالزهرا(س)
کد خبر: 3621500
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

برگزاری چهار دوره آموزشی کوتاه‌مدت در جامعةالزهرا(س)

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت از برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی کوتاه‌مدت ویژه چهار گروه از مهمانان غیرایرانی جامعةالزهرا‌(س) در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی جامعة‌الزهراء(س)  نیره‌سادات اسماعیلی‌طبا، با بیان این که  چهار دوره آموزشی کوتاه‌مدت در  جامعةالزهرا(س) برگزار می‌‌شود، گفت: دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) در تابستان سال جاری میزبان چهار گروه مهمانان غیرایرانی است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اظهار کرد: در تابستان سال جاری همانند سنوات گذشته، درخواست‌هایی برای شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت داشتیم که پس از بررسی و تأیید مدیریت جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها)، برنامه‌ریزی جهت برگزاری آنها صورت گرفت.

اسماعیلی طبا افزود: برای برگزاری این دوره‌ها، کمیته برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت متشکل از معاونت اداری مالی، معاونت آموزش، اداره صیانت و اداره امور خوابگاه‌ها تشکیل شد که برنامه‌های پیشنهادی جهت بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: دو گروه بانوان طلبه از حوزه‌های علمیه عراق از جمله مهمانان ما در این فصل هستند، همچنین دو گروه از جماعت مسلمانان شیعه جهان(فدراسیون جماعات شیعه) که متشکل از ۷ تا ۱۲ کشور هستند، برای گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت در جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) حضور می‌یابند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت گفت: هر یک از این دوره‌های کوتاه‌مدت به طور متوسط دو هفته به طول می‌انجامد که علاوه بر خدمات علمی آموزشی، خدمات فرهنگی و رفاهی نیز ارائه می‌شود.

اسماعیلی طبا ادامه داد: مباحث فرهنگی و کلاس‌های آموزشی پس از بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی منطقه و توانمندی‌های مخاطبین در کمیته علمی و با توجه به ملیت و سن متقاضیان متفاوت در نظر گرفته می‌شود، به طوریکه برای گروه‌هایی که از عراق در این دروه‌ها شرکت می‌کنند، روزانه ۷ ساعت آموزشی در نظر گرفته شده است که از حضور ۱۲ الی ۱۴ استاد بهره‌مند می‌شوند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت بیان داشت: در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، اساتید زباندان جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) و مراکز علمی حوزه‌ای حضور خواهند داشت، همچنین در امور کارگاهی از حضور کارشناسان مطرح بین‌الملل استفاده می‌شود.

اسماعیلی طبا افزود: در این دوره‌ها از فارغ‌التحصیلان بین‌الملل جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ملیت‌های مختلف استفاده می‌شود، به طوری که چهار نفر از اساتید این دوره از فارغ‌التحصیلان بین‌الملل جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) هستند که برای مهمانان عراقی به زبان عربی و برای گروه‌های فدراسیون به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است که بهترین خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی و رفاهی برای مهمانان ارائه شود تا خاطره به یادماندنی از حضور خود در جامعةالزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) داشته باشند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، زیارت حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و مسجد مقدس جمکران، دیدار با علما، بازدید از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، موزه فقه و زندگی و همچنین اماکن تاریخی و مذهبی شهر مقدس قم را از جمله برنامه‌های فرهنگی این دوره‌ها برشمرد.

captcha