دانشگاه آزاد اسلامی نباید جزیره‌ای و ملوک‌الطوایفی اداره شود
کد خبر: 3621628
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
سرپرست جدید دانشگاه آزاد عنوان کرد:

دانشگاه آزاد اسلامی نباید جزیره‌ای و ملوک‌الطوایفی اداره شود

گروه دانشگاه: فرهاد رهبر در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد یک خانواده است و تفویض اختیارات سازمان مرکزی دانشگاه به واحدهای استانی نباید منجر به این شود که دانشگاه به صورت جزیره‎ای و ملوک‌الطوایفی اداره شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) فرهاد رهبر، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در مراسم معارفه اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «دانشجو، تضمین کننده فردای هر جامعه‌ای است». اگر این گزاره را بپذیریم، باید سرمایه دانشگاه را نیروی انسانی متشکل از استاد، کارمند و دانشجو تلقی کنیم نه چیزهای دیگر. اگر برای کشور، عزت، آبرو، رفاه و اقتدار می‌خواهیم باید از طریق پیشرفت علمی این آبرو و عزت را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف، علم به‌تنهایی کافی نیست. علم، شرط لازم است اما شرط کافی، دینداری است. توجه به دو بال علم و ایمان، باید در صدر برنامه‌ریزی‌های دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه باشد. دشمن به‌خوبی دریافته است که اگر دانشجو را به فضایی غیر از فضای دینی و معنوی ببرد، می‌تواند به اهدافش دست پیدا کند.

فرهاد رهبر اضافه کرد: اسناد بالادستی که در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده است مثل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، نقشه مهندسی فرهنگی و سند نقشه جامع علمی کشور در صدر برنامه‌ریزی‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک پیکره بزرگ در کشور دارد. باید از این مجموعه به‌خوبی استفاده کرد. دانشگاه آزاد یک خانواده است و تفویض اختیارات سازمان مرکزی دانشگاه به واحدهای استانی نباید منجر به این شود که دانشگاه به صورت جزیره‎‌ای و ملوک‌الطوایفی اداره شود.

یادآور می‌شود، مراسم معارفه فرهاد رهبر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز 31 تیرماه 96 در سازمان مرکزی آن دانشگاه برگزار شد.

captcha