قرآن در زندگی فرد فرد جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3621690
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

قرآن در زندگی فرد فرد جامعه نهادینه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه ملکان، اظهار کرد: قرآن کریم گنجینه‌ای غنی در آموزه‌های اخلاقی و راه معرفتی برای دستیابی به خوشبختی و تعالی است و باید در زندگی فرد فرد جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قرآن کریم گنجینه‌ای غنی در آموزه‌های اخلاقی و راه معرفتی برای دستیابی به خوشبختی و تعالی است و باید در زندگی فرد فرد جامعه نهادینه شود.

وی افزود: خداوند بعد از آفریدن انسان دستورالعملی برای زندگی آن در قالب کتاب الهی با نام قرآن کریم تألیف کرده است و آن را بر قلب نازنین پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل کرد.

وی بااستناد به آیه 2 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: هيچ شكی در اين كتاب نيست‌، قرآن هدايت برای پرهيزگاران است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به استخراج شوه صحیح زندگی از آیات قرآن ادامه داد: شیوه صحیح سبک زندگی از آیات قرآن استخراج می شود که به واسطه آن ما انسان ابتدا در ارتباط با هر چیزی استماع به معنای فکر کردن داشته باشیم و بعد از آن بهترین‌ها را به وسیله تعقل انتخاب نماییم .

امام جمعه ملکان یادآور شد: در صورتی که مردم با این کتاب آسمانی آشنا شوند، قرآن پاسخگوی تمامی مشکلات جامعه است.

وی از نقش ترویج قرآن در جامعه گفت و افزود: اگر این آیات قرآن به معنای واقعی در جامعه و به ویژه در بین جوانان جای خود را باز کند و ترویج شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که الان با آن مواجه هستیم برطرف می شود .

حجت‌الاسلام زمانی تاکید کرد: دستورات، قوانین و الگوهای معرفی شده در قرآن، انسان را به سعادت دنیوی و اخروی هدایت می کند و گسترش فرهنگ قرآن در جامعه می تواند توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کند.

captcha