هنر در راستای نشر اهداف و آرمان‌های انقلاب بکار گرفته شود
کد خبر: 3621808
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

هنر در راستای نشر اهداف و آرمان‌های انقلاب بکار گرفته شود

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، با اشاره به این نکته که هنر باید در راستای نشر اهداف و آرمان‌های انقلاب و اسلام بکار گرفته شود، گفت: شعر و ادبیات در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و بزرگان دینی مخصوصا ائمه اطهار(ع) نیز همواره شاعران را مورد تشویق قرار می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در نشست صمیمی با تعدادی از اعضای کانون شعر شهریار دانشگاه تبریز، گفت: وجود جمعی از اساتید و کارکنان شاعر در دانشگاه باعث خوشحالی و افتخار است. محفل برخاسته از برنامه‌های این کانون باید در سطح شهر نیز مطرح شود و این کانون مامنی ادبی برای شاعران و اهل قلم شهر باشد و این جز با تلاش و پشتکار اعضای این کانون میسر نخواهد شد.
وی جایگاه هنر را در طول تاریخ در ماندگاری اندیشه ویژه خواند و افزود: زبان هنر از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است و اگر بخواهیم اندیشه و فکر ماندگاری داشته باشیم باید آنرا با هنر ترکیب کنیم.
حجت‌الاسلام انوری، گفت: برای تاثیرگذاری و جریان سازی موثرتر می باید هنر را در امور دخالت دهیم. آنچه که در طول تاریخ اندیشه‌های ناب را ماندگار کرده هنر با تمام اقسام آن بوده که شعر در این میان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه تبریز، تصرح کرد: شعر و هنر شعرسرایی یک رسانه عظیم است که اندیشه‌های ناب را ماندگار می‌کند و از سوی دیگر اندیشه‌های خاص را جهانی می‌کند. چنانچه شاعر برجسته و کم نظیری مثل شهریار با شعرش ماندگار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه از توان و ظرفیت اثرگذاری بالایی بر جامعه برخوردار است و همه دانشگاه خصوصا دانشکده ادبیات باید در این عرصه ورود و نقش فعال‌تری بر تحول و تقویت در حوزه ادبیات داشته باشد.
حجت‌الاسلام انوری، با اشاره به این نکته که هنر باید در راستای نشر اهداف و آرمان‌های انقلاب و اسلام بکار گرفته شود، افزود: شعر و ادبیات در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و بزرگان دینی مخصوصا ائمه اطهار(ع) نیز همواره شاعران را مورد تشویق قرار می‌دادند، چنانچه محتوای شعر و ادبیات شاعران در طول تاریخ همواره در خدمت تعالی دین بوده و آثار ادبی شعرای بزرگ جزو آثار ارزشمند دینی به حساب می‌آید.
استاد گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: شاعر در ایجاد انگیزه در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و شعرهایی که از محافل دانشگاهی برمی‌خیزد می‌تواند عزم را برای ادامه مسیر انقلاب و اهداف اسلام ایجاد کرده و برای مقابله با حجمه‌های دشمنان از طریق رسانه های قدرتمند نقش بسزایی را ایفا نماید.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد مسئولین دانشگاهی نیز به جایگاه مهم شعر در دانشگاه توجه  بیشتری داشته باشند و برای کمک به انتشار اندیشه های ناب ادبی و علمی راه را هموار سازند.
captcha