22000 ویزای حج صادر شد/ پشت پرده «كمپین نرفتن به حج»
کد خبر: 3622079
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
قاضی عسکر:

22000 ویزای حج صادر شد/ پشت پرده «كمپین نرفتن به حج»

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با انتقاد از انتشار برخی اظهارنظرها مبنی بر ابهام درانجام شدن حج گفت: تاكنون بیش از 22 هزار ویزا برای زایران ایرانی بیت الله الحرام صادر شده است و این روند با قوت در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز یكشنبه در همایش روحانیون، معین و معینه‌‌های كاروان‌های منطقه تهران اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگانی از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای انجام مقدمات اعزام زائران در عربستان حضور دارند و آخرین هماهنگی‌ها به خوبی در حال انجام شدن است.

وی گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده به زودی ویزای 10 نفر از كاركنان وزارت امور خارجه برای انجام امور كنسولی در موسم حج صادر خواهد شد و این گروه نیز به عربستان اعزام خواهندشد.

پشت پرده «كمپین نرفتن به حج» یك جریان مرموز در خارج از كشور است

قاضی‌عسکر با انتقاد از برخی پویش‌هایی كه با هدف ایجاد ابهام در حج و یا نرفتن زائران به این سفر معنوی در فضای مجازی ایجاد شده است، گفت: تردیدی وجود ندارد كه در پشت پرده «كمپین نرفتن به حج» یك جریان مرموز در خارج از كشور وجود دارد و متاسفانه عده‌ای ناآگاه و ساده لوح نیز در داخل كشور همین مطالب را بازنشر می‌كنند.

حجت‌الاسلام قاضی عسكر با بیان این مطلب كه طرح شایعات و ابهامات بی‌اساس درباره حج از سوی كسانی مطرح می‌شود كه مخالف انجام این فریضه هستند، تصریح كرد: قطعا این پویش‌ها كه منشا بسیاری از آنها خارج از كشور است ما را مایوس نخواهد كرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به طرح تغییر ولیعهد عربستان و تاثیر احتمالی آن بر حج ایرانیان واكنش نشان داد و گفت: وزیر حج این كشور در دیدار ریاست محترم سازمان حج و زیارت با وی اعلام كرده است كه تغییر ولیعهد تاثیری بر سیاست‌های حج نخواهدداشت.

وی كه در جمع روحانیون، معین و معینه‌های كاروان‌های منطقه تهران در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت سخن می‌گفت نقش روحانیون كاروان‌ها را در ایجاد آرامش روحی و معنوی زائران بسیار با اهمیت توصیف كرد.

سرپرست حجاج ایرانی از روحانیون كاروان‌ها خواست تا در سفر حج امسال بیش از سال‌های گذشته با زائران مانوس و همراه باشند و تلاش كنند با هدایت‌ها و آموزش‌های لازم ضمن ارتقای سطح آگاهی و معلومات حجاج درباره حج و تاریخ اسلام احساس آرامش را در زائران تقویت كنند.

حجت‌الاسلام قاضی عسكر با تاكید بر اینكه باید «خرد جمعی را بر كار فردی» ترجیح دهیم خاطر نشان كرد: شورای فرهنگی كاروان‌ها از اقدامات قابل تحسین و ارزشمندی است كه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و دینی را می‌توان با مشورت و به كارگیری توان فكری و مدیریتی نیروهای فرهیخته و اندیشمندی كه در كاروان‌ها حضور دارند برنامه‌ریزی كرد و امور فرهنگی حج را با پختگی و درایت بیشتر به جلو برد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با بهره گیری از نیروهای فرهیخته و صاحب نظر و نیز یاوران حجاج و با تقسیم كار مناسب می‌توان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی كاروان‌ها شتاب بیشتری بخشید.

آماده شدن نرم افزار موبایلی مناسك حج

وی همچنین از آماده شدن نرم افزار موبایلی مناسك همراه كه روی گوشی‌های تلفن هوشمند قابل نصب است خبر داد و گفت: آماده شدن این نرم افزار یك اقدام فرهنگی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر زایران با مناسك حج است.

مراسم بدرقه حجاج در مساجد حسینیه‌ها و تكایا برگزار شود

نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا همچنین بر ضرورت برگزاری مراسم بدرقه حجاج در مساجد و حسینیه‌ها تاكید كرد و گفت: این اقدام با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران بیت‌الله الحرام در فرودگاه‌های كشور صورت می‌گیرد و بستگان حجاج از حضور در فرودگاه‌ها برای مراسم بدرقه حجاج پرهیز کنند.

وی همچنین به توافقات انجام شده با وزیر حج عربستان برای ایجاد شرایط سهل و آسان و بهتر برای زائران در فرودگاه‌های مدینه و جده خبر داد و گفت: ان شاالله امیدواریم امسال شاهد شرایط بهتری در فرودگاه‌های كشور میزبان باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با هشدار درباره پرهیز از بیان هرگونه مسائل اختلافی در مراسم حج برضرورت توجه به وحدت امت اسلامی تاكید و خاطر نشان كرد: تحت هیچ شرایطی نباید بحث‌های فرقه‌ای و مذهبی در حج مطرح شود.

وی گفت: ما طرفدار وحدت امت اسلام هستیم لذا از هرگونه مباحثی كه وحدت مسلمانان را خدشه‌دار می‌كند، باید پرهیز شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسكر گفت: هدف ما از حج ایجاد تحول روحی معنوی و اخلاقی است و زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در موسم حج منادی وحدت و همبستگی در امت اسلامی هستند.

مدیریت حج یك مدیریت ویژه مبتنی بر خرد جمعی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این مطلب كه مدیریت حج یك مدیریت ویژه مبتنی بر خردجمعی است خطاب به روحانیون، معین و معینه‌های كاروان‌ها گفت: باید بكوشیم با هماهنگی هرچه بیشتر و اجرای درست و به موقع قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی زمینه برگزاری حج مطلوب را برای زائران عزیز كشورمان فراهم كنیم.

حضور گسترده زائران در نمازهای جماعت در مسجدالنبی و مسجدالحرام برگزاری جلسات انس با قرآن بیان اسرار و معارف حج برگزاری جلسات مكه شناسی و مدینه شناسی، روایتگری تاریخ اسلام، رعایت قوانین و دستورالعمل‌های حج، برگزاری باشكوه جلسات دعا و مناجات خوانی از دیگر توصیه‌هایی بود كه نماینده ولی فقیه به روحانیون كاروان‌ها مطرح كرد.

یادآوری می‌شود، امسال 86 هزار و 500 زائر ایرانی از نهم مرداد ماه برای انجام مناسك حج ابراهیمی به سرزمین وحی سفر می‌كنند كه این رقم حدود 35 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافته است.

captcha