نخستین شماره از فصلنامه تخصصی اخلاق‌پژوهی منتشر شد
کد خبر: 3622695
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

نخستین شماره از فصلنامه تخصصی اخلاق‌پژوهی منتشر شد

حوزه‌‌های علمیه: نخستین شماره از فصلنامه تخصصی «اخلاق‌پژوهی» به مدیر مسئولی و سردبیری حجت‌الاسلام هادی صادقی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، نخستین شماره از فصلنامه تخصصی «اخلاق پژوهی» به مدیرمسئولی و سردبیری حجت‌الاسلام هادی صادقی که به بهار 96 اختصاص دارد، با شش مقاله در حوزه دانش اخلاق از سوی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی منتشر شد.

در این شماره برزخ اخلاق‌ورزی در ایران معاصر؛ بررسی تاریخی نظریه امر الهی و نقش‌های خدا در فلسفه اخلاق غرب؛ سقط جنین و استدلال آینده‌ای شبیه آینده ما؛ فضیلت‌گرایی پیشین و معاصر؛ یونان باستان و پینکافس؛ نقد و بررسی دیدگاه محقق اصفهانی در باب قضایا و ارزش‌های اخلاقی؛ نگاهی نقادانه به نظریه بخت اخلاقی برنارد ویلیامز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

فصلنامه اخلاق پژوهی با رویکرد تخصصی و به صاحب امتیازی پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر می شود و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات پژوهشی خود را از طریق سامانه http://ethics.riqh.ac.ir به دفتر فصلنامه ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۱۷۶۵۳۲ تماس گرفته و یا به نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان نظری ثابت، بعد از شهرک جهاد، پژوهشگاه قرآن و حدیث، پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی مراجعه کنند.

captcha