نگاهی به برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام دهه كرامت
کد خبر: 3624207
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

نگاهی به برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام دهه كرامت

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه كرامت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری و غیره به‌صورت روزانه در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام فرخنده و مبارك دهه كرامت گفت: همزمان این ایام، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری و غیره به‌صورت روزانه در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه برنامه‌های این حرم مطهر از روز نخست دهه كرامت با برگزاری پیاده‌روی دختران احمدی و همچنین گلباران مضجع شریف احمدبن موسی‌(ع) آغاز شده است، گفت: هر روز در این حرم مطهر در این ایام فرخنده برنامه‌های بزرگداشت امامزادگان با حضور خادمان حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

سلامی، برگزاری جلسات سخنرانی و مولودی‌خوانی را بعد از نمازهای یومیه در این حرم مطهر را از دیگر برنامه‌های این ایام ذكر كرد و گفت: آیت‌الله رئیسی، تولیت آستان مقدس حرم مطهر رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، كارشناس برنامه سمت خدا؛ حجت‌الاسلام جاوید، مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز؛ آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب،‌ تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و غیره از جمله سخنرانان این مراسم‌ها هستند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در این راستا مراسم افتتاح صحن حضرت معصومه(س) نیز با حضور خادمان سه حرم مطهر در روز پنج‌شنبه، 5 مردادماه برگزار شد و در ادامه آن دعای كمیل با نوای روحانی محمود كریمی در این آستان مقدس قرائت شد.

وی با بیان اینكه همچنین دعای روح‌بخش ندبه نیز در صبح روز جمعه، 6 مردادماه با نوای گرم مرتضی طاهری در صحن و سرای این حرم مطهر طنین‌انداز شد، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام ماندگاری، كارشناس برنامه سمت خدا نیز به ایراد سخن پرداخت.

سلامی با تصریح اینكه علاوه بر این‌ها عصر شعر بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) عصر دیروز، 6 مردادماه در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: جمعی از شاعران آئینی استان فارس در این مراسم در مدح و منقبت حضرت احمدبن موسی(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به شعرخوانی پرداختند.

وی با یادآوری اینكه به‌منظور گرامیداشت 6 ذی‌القعده، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) برنامه‌های متنوعی در این آستان مقدس برگزار می‌شود، گفت: در این راستا مراسم گلابشویی و گلباران مضجع شریف آن حضرت عصر امروز، 7 مردادماه برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: مراسم شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) نیز امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله رئیسی، تولیت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سلامی با بیان اینكه آیین‌ خطبه‌خوانی در عصر روز پنج‌شنبه قبل از برگزاری افتتاح صحن حضرت معصومه(س) با حضور خادمان سه حرم مطهر برگزار شد، گفت:‌ همچنین این آئین معنوی نیز در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت 9 صبح با حضور خادمان سه حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) این حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تصریح اینكه خدمات مختلفی نیز در ایام دهه كرامت به زائران سومین حرم اهل بیت(ع) ارائه می‌شود، گفت: در طول این ایام ایستگاه خدمات رایگان سلامت در حرم مطهر برپاست و به زائران حرم مطهر خدمات پزشكی ارائه می‌دهد.

سلامی، برگزاری جشن‌های دهه كرامت در 10 بوستان شیراز با همكاری شهرداری شیراز، پیاده‌روی خانوادگی از حرم تا حرم، برگزاری مسابقه امین ولایت در طول ایام دهه كرامت، زیارت و تجدید دسته جمعی كاركنان ادارات و سازمان‌ها و همچنین اقشار مختلف مردم شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، برپایی محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی استانی جام دهه كرامت، اردوی جهادی سفیران هدایت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اعزام خادمان حرم مطهر شاهچراغ(ع) به مراكز مختلف، اختتامیه جشنواره كتابخوان رضوی، راهپیمایی جوانان هیئات مذهبی و حركت به سمت حرم شاهچراغ(ع)، برگزاری جشن‌های دهه كرامت در تمام مساجد استان، دیدار با خانواده شهدا و عطرافشانی و گلباران قبور شهدا و غیره را از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در ایام دهه كرامت برشمرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: همچنین برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقه عشق کتاب با موضوع دهه ی کرامت و مسابقه تلگرامی پیرامون فرزندان حضرت موسی‌الکاظم (ع)،‌ نمایشگاه کتاب از مجموعه آثار مکتوب مرتبط با حضرت امام رضا(ع)، حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) و حضرت معصومه(س) در کتابخانه حرم مطهر و اجرای برنامه قصه خوانی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع دهه کرامت و همچنین برگزاری سخنرانی «فضائل و مناقب حضرت احمدبن موسی(ع) پژوهشی پیرامون زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع)»، ویژه محققین و پژوهشگران، اجرای طرح سفیر دانایی(راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم) و نورافشانی شب بزرگداشت از دیگر برنامه‌های ما در این ایام فرخنده است.

captcha