حضور 6000 قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان در منطقه شمال غرب تهران
کد خبر: 3625282
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

حضور 6000 قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان در منطقه شمال غرب تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این منطقه طی سال تحصیلی پیش رو با تعداد شش هزار نفر قرآن‌آموز تحت پوشش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این منطقه امسال نیز اجرایی خواهد شد، به آیه مبارکه «نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا»، «و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌‏كنيم ولى ستمگران را جز زيان نمى‌افزايد» اشاره کرد و گفت: انسان یک طبیعت ظاهری و مادی و یک طبیعت باطنی و روحی دارد. همانطور که جسم انسان بیمار می‌شود، روحش نیز در معرض بیماری‌های روحی قرار دارد که در این زمینه جهت رفع این معضلات و بیماری‌ها طبق آیات الهی و نیز سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، قرآن کریم بهترین درمان و شفا برای مشکلات روحی است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران اظهار کرد: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه شریفه فرمودند «همانا در علم قرآن برای اهل آن شفا است، بدون هیچ شک و شبهه‌ای، و اهل آن ائمه(ع) هدایتگر هستند که خداوند درباره آن‌ها در سوره مبارکه فاطر آیه 32 فرمود که این کتاب را به آن بندگان خود که برگزیده بودیم به میراث دادیم».

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزه‌های قرآنی با محوریت حفظ سوره‌های پایانی جزء سی‌ام قرآن کریم در قالب طرح تربیت حافظین قرآن که به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و ادرات تابعه پیگیری می‌شود، امسال نیز بر آن شدیم تا با پیشینه‌ای که از سال گذشته نسبت به همکاری موفق با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران داشتیم، برای دومین سال متوالی به همکاری با این مؤسسه قرآنی دهیم.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران تصریح کرد: سال گذشته، طرح تربیت حافظان قرآن کریم منطقه شمال غرب تهران به خوبی در سطح منطقه اجرا شد و توانستیم به اهدافی که در اجرای طرح در نظر گرفته بودیم، دست پیدا کنیم و تعداد 3500 نفر از قرآن‌آموزان تحت پوشش را با آموزه‌های قرآنی در زمینه حفظ قرآن آشنا کنیم.

پزشکی گفت: بنابراین امسال نیز به حول و قوه الهی با اجرای این طرح قرآنی، تعداد شش هزار نفر از قرآن‌آموزان را تحت پوشش قرار خواهیم داد که امیدواریم با مدد خداوند متعال به اهداف طراحی شده دست پیدا کنیم و گامی هرچند کوچک در راستای منویات مقام معظم رهبری در مورد تربیت حفاظ قرآن کریم برداریم.

همچنین، محمدمهدی خواجه محمودآباد مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران و مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم منطقه شمال غرب تهران نیز طی سخنانی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»، «بى‏ ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‌ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود»،‌ اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم گامی مثبت در زمینه افزایش تعداد حفاظ قرآن کریم برداریم و موفق‌تر از گذشته عمل کنیم تا ان‌شاءالله در کارنامه عملی خود در راه قرآن کریم نیز ثبت عالی داشته باشیم، با برگزاری جلسات توجیهی و هماهنگی برای مربیان قرآنی که از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت، آموزش‌های لازم در زمینه هرچه بهتر برگزاری کلاس‌های قرآنی به ایشان داده می‌شود.

مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم منطقه شمال غرب تهران با بیان اینکه تعداد پنج جلسه توجیهی، هماهنگی و کارگاه آموزشی ویژه مربیان طرح تا زمان آغاز اجرای آن خواهیم داشت، تصریح کرد: زمان آغاز اجرای طرح از اول مهرماه سال جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود که با قوت تمام و با استعانت از خداوند متعال تعداد شش هزار نفر از قرآن‌آموزان را در سطح منطقه تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه توشه راه که سال گذشته در قالب طرح تربیت حافظان اجرا شد، اثربخشی و بازتاب خیلی خوبی داشته است، امسال نیز بر‌آن شدیم که تعداد 30 موضوع قرآنی و نیز حکمت‌های نهج‌البلاغه را به صورت کودکانه آماده کرده و جهت تدریس و آموزش در اختیار مربیان قرار دهیم که هر هفته یک موضوع را برای قرآن آموزان تشریح کرده و آموزش دهند.

خواجه محمودآباد در ادامه در پاسخ یه این سؤال خبرنگار ایکنا که آیا طرح تربیت حافظان در میان خانواده‌های قرآن‌آموزان نیز بازتاب داشته و برای درگیر کردن خانواده‌ها در این طرح قرآنی چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: بنده همواره تأکید دارم که برای دوام محفوظات قرآنی و اثربخشی بیشتر آن، کار ما باید بعد خانوادگی نیز داشته باشد. ما باید به این بیندیشیم که با چه راهکارهایی می‌توانیم بیان آموزه‌های قرآنی را از مدرسه به خانواده منتقل کنیم که در این زمینه نیز اساس کار مربیان مؤسسه بر این است که این کار را انجام دهند تا ما بتوانیم علاوه بر قرآن‌آموزان والدین و خانواده ایشان را نیز به نوعی تحت پوشش قرار دهیم و گامی کوچک در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری برداریم.

مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم منطقه شمال غرب تهران در ادامه بیان کرد: طی اجرای طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران سعی بر آن داریم تا با تبیبن سیره عملی آیات قرآن کریم و حکمت‌های نهج‌البلاغه به بیان ساده، بتوانیم گامی مثبت در جهت نهادینه شدن فرهنگ علوم قرآنی خانواده‌ها با یک ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده برداشته باشیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران امسال با اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه شمال غرب و غرب تهران اجرایی می‌شود، تعداد 11 هزار نفر قرآن‌آموز را تحت پوشش طرح تربیت حافظان قرآن کریم (حفظ سور جزء 30 قرآن کریم) قرار می‌دهد.

captcha