موسسات قرآنی محتوای آموزشی فاخر تولید کنند
کد خبر: 3628918
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

موسسات قرآنی محتوای آموزشی فاخر تولید کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: موسسات قرآنی باید بر اساس تکنولوژی‌های نوین محتوای آموزشی غنی و فاخر تولید و در جهت ایجاد جذابیت‌ برای مخاطب بهره‌ببرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری امروز 19 مردادماه در اولین انتخابات اتحادیه مدغم موسسات قرآنی مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در سالن شهید آوینی بابل برگزار شد گفت: جامعه مطلوب از دیدگاه قرآن کریم به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که در آن رفتار و بینش قرآنی رفتار نهادیه افراد در جامعه باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت انس با قرآن و ضرورت تدبر قرآن کریم در تعالی زندگی افزود: مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حوزه فرهنگ است و بیشترین سفارش مقام معظم رهبری اهمیت به سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.

شکریان تدبر در آیات نورانی قرآن کریم را زمینه‌ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: تدبر در آیات و مفاهیم نورانی قرآن کریم زمینه‌ساز اخلاق و رفتار قرآنی است.
وی ادامه داد: قرآن کریم معجزه نبی مکرم اسلام (ص) و پیام خالق یکتا به مخلوق است و انسان باید برای عمل به پیام‌های خدای متعال در این آیات به خوبی تدبر و تامل کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در مازندران تعلیم و تربیت در فضای قرآنی و موسسات قرآنی مردمی را بسیار ارزشمند خواند و بیان کرد: تعلیم و تربیت قرآنی باید در اولویت همه برنامه‌های آموزش و پرورش کشور قرار گیرد و فضای جامعه اسلامی نیازمند فعالیت های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اشاره به وجود تکنولوژی‌های نوین آموزشی در سال‌های اخیر و رشد فزآینده و چشمگیر آن در جهان عنوان کرد: موسسات قرآنی و مردمی ما باید بر اساس این تکنولوژی‌های نوین محتوای آموزشی غنی و فاخر تولید کنند و از این روش‌های نوین آموزشی در جهت ایجاد جذابیت‌های جذب مخاطب در حوزه فعالیت‌های قرآنی و دینی  بیشترین بهره را ببرند.

شکریان امیری رسالت اصلی موسسات قرآنی و مردمی را توسعه و ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی دانست و تاکید کرد: ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی می‌تواند مانع وجود بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور باشد و این در گرو خدمات و زحمات مربیان و فعالان حاضر در موسسات قرآنی و مردمی است.
وی با اشاره به وجود بیش از 800 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان گفت: وجود این موسسات و خانه‌های قرآنی و مردمی نشان از ظرفیت بالای این استان در حوزه فعالیت‌های دینی و قرانی دارد و باید در جهت توانمندسازی این موسسات برنامه ریزی دقیق و مستمر داشت.
عضو شورای توسعه فعالیت های قرآنی با اشاره به انتخابات اتحادیه موسسات مدغم  گفت:  فرصت خدمت بسیار کوتاه و گذرا است و منتخبین این دوره باید تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع و حل مشکلات موجود موسسات قرآنی مردمی و فعالان قرآنی بکار گیرند.



captcha