چاپ قرآن‌های نفیس نیازمند سرمایه‌گذاری است/قرآن کالای تجملاتی نیست
کد خبر: 3629184
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

چاپ قرآن‌های نفیس نیازمند سرمایه‌گذاری است/قرآن کالای تجملاتی نیست

گروه ادب: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تاکید بر اینکه قرآن کالای تجملاتی نیست،‌ افزود: برای چاپ قرآن‌های نفیس در داخل کشور، نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افرد به حوزه چاپ قرآن، نگاه سودآوری دارند و به دیگر مطالب در این رابطه توجه نشان نمی‌دهند، گفت: این موضوع سبب ضربه وارد آمدن بر اقتصاد کشور می‌شود و چنین رویکردی در حوزه چاپ قرآن پسندیده نیست.

وی با اشاره به اینکه نباید کاری کرد که اقتصاد ما در کشور دچار اشکال و ضعف شود،‌ افزود: اعتبارات داخلی نباید در جیب کشورهای خارجی برود. اگر دولت به صنعت چاپ کشورمان تا حدودی رسیدگی کند،‌ می‌تواند با جهان به رقابت بپردازند. اکنون هم تولیداتی خوبی را در این حوزه شاهد هستیم و جا دارد که جهش خوبی را در این رابطه داشته باشیم.

قره‌ شیخ‌لو در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه سازمان دارالقرآن هیچ گاه موافق چاپ قرآن‌های نفیس در خارج از کشور نبوده است،‌ تاکید کرد: اولین سازمان معترض به این اقدام ما بودیم. اصولاً ضرورتی وجود ندارد که قرآن را در خارج از کشور به چاپ برسانیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم یک کالای تجملاتی نیست که بخواهیم نوع نفیس آن را در خارج از کشور به چاپ برسانیم و هر جلد آن را با بهای چهار یا پنج میلیون تومان در داخل کشور به فروش برسانیم،‌ ادامه داد: چنین کاری با این رویکرد صورت می‌گیرد که بخواهیم کلکسیون داشته باشیم،‌ که این موضوع مورد نظر و توجه ما نیست.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بر این موضوع که قرآن، کتابی است که باید در دست مردم باشد تا آن را بخوانند و مطالعه کنند،‌ گفت: مردم باید بتوانند با استفاده از مطالعه این کتاب آسمانی، از دستورات آن بهره بگیرند و کاربردهای آن را در زندگی پیاده کنند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه مخالف چاپ قرآن در خارج از کشور است،‌ افزود: باید از ظرفیت داخلی در این حوزه استفاده شود، حتی اگر قصد چاپ قرآن موزه‌ای داشته باشیم،‌ باید ظرفیت داخلی را آنقدر افزایش دهیم که بتوانیم آن قرآن فاخر را در داخل کشور به چاپ برسانیم. بر همین اساس نیز معتقدیم که برای این موضوع باید در داخل کشور سرمایه‌گذاری شود.

captcha