تقلید صرف از قاری محبوب اشتباه نوجوانان/ شناخت سختی‌های راه پیشکسوتان + صوت و عکس
کد خبر: 3629897
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
رضا صباغی عنوان کرد:

تقلید صرف از قاری محبوب اشتباه نوجوانان/ شناخت سختی‌های راه پیشکسوتان + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن رضا صباغی، قاری و مدرس قرآن در حسینیه حجتیه شهرری، ویژه گرامیداشت، محسن حججی، شهید مدافع حرم با حضور و تلاوت اساتید قرآنی، ابوالقاسم کرباسی و رمضان خلیلی برگزار شد.

رضا صباغی قاری

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن رضا صباغی، قاری و مدرس قرآن کریم، امروز ۲۱ مردادماه، از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در حسینیه حجتیه واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، نرسیده به میدان حضرت عبدالعظیم(ع)، ابتدای خیابان شهید شیخ اکبری با مشارکت دارالقرآن تسنیم برگزار شد.

این محفل قرآنی، ویژه گرامیداشت، محسن حججی، شهید مدافع حرم با حضور و تلاوت اساتید قرآنی، ابوالقاسم کرباسی و رمضان خلیلی برگزار شد. همچنین در این جلسه قرآن، اعضای جلسه به ارائه تلاوت‌های تقلیدی پرداختند و رضا صباغی نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد.

رضا صباغی

رضا صباغی در خلال تلاوت‌ها با یادی از شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم گفت: ما باید قدردان نعمت امنیت باشیم، اگر مدافعان حرم نبودند، امروز ما در جلسه و پای رحل قرآن نبودیم.

این قاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به راحت طلب شدن قاریان امروزی گفت: متاسفانه برخی از قاریان نوجوان و جوان ما امروز بجای تقلید منطقی و فراگیری فنون تلاوت اعم از مقدمات و اصول و فنون علمی لازم، صرفاً چند فراز از قاریان مطرح همچون حامد شاکرنژاد و محمود شحات و... گوش می‌دهند و از آنها تقلید می‌کنند و ادعای تلاوت قرآن دارند که این صحیح نیست. مثل این است که بنده یک جلسه به درس تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی بروم و مفسر قرآن کریم شوم. اساتید ما وظیفه دارند بدون هیچ واهمه روشنگری نمایند نه اینکه بنا به دلایلی اینگونه تقلید صداها را تقویت کنند. همچنین از دیگر نکاتی که صباغی متذکر شد، اهمیت تقلید و پشت کار در پیشرفت تلاوت قرآن کریم بود که در این باره گفت: با تمارین سخت، برنامه‌ریزی منظم و طی کردن مقدمات می‌توانید به موفقیت در تلاوت قرآن برسید.

رضا صباغی

صباغی ادامه داد: این قاریان جوان که مقدمات تلاوت را هنوز فرانگرفته‌اند، رفته رفته، علاوه بر تقلید از صوت و لحن این قاریان، حرکات و افعال آنها را نیز تقلید می‌کنند که این بعضاً ایجاد فضای منفی علیه این عزیزان و سرمایه‌های ملی ما می‌شود و در نهایت چون این نوع یادگیری علمی و ریشه‌ای نیست، شاهد این خواهیم بود که قاریان ما با این استعداد فراوان دچار سردر گمی و تداخل در فراگیری علوم مختلف قرائت می‌شوند و از فضای تلاوت دور می‌شوند. در پایان عرض می‌کنم اگر عاشق فلان قاری هستید و می‌خواهید مانند او باشید. بسم الله؛ ببینید چه مراحلی را طی کرده است؟ چه مشقت‌ها و سختی‌هایی را تحمل کرده!؟ چگونه شاگردی کرده و... اخلاق و آداب قرآنی او را تقلید کنید. آن وقت می‌توانیم بگوییم شما عاشق فلان قاری هستید.

رضا صباغی

همین‌گونه است که می‌گوییم امام زمان(عج) یار و عاشق واقعی می‌خواهد که ساخته شده باشد و این ساختن و سوختن ضمن توفیق‌، برنامه‌ریزی، ممارست و توکل می‌خواهد. 

علاقه‌مندان برای آگاهی از جلسات و محافل و آموزش های مجازی رضا صباغی به کانال تلگرامی نغمات https://t.me/ostad_sabbaghi  مراجعه کنند.

در پایان تلاوت‌ها و گزارش تصویری این محفل قرآنی ارائه می‌شود.

ابوالقاسم کرباسی

کد

دریافت

رمضان خلیلی

کد

دریافت


captcha