جلسات عاشورایی بانی خیر می‌شوند/ مداحان آتش به اختیار
کد خبر: 3631986
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
‌حیدر توکل خبر داد:

جلسات عاشورایی بانی خیر می‌شوند/ مداحان آتش به اختیار

گروه جامعه: مداح اهل بیت(ع) با اشاره به آغاز طرح تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، از طریق صله مداحی در شب‌های محرم امسال گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به این طرح مقداری از رسالت جامعه ستایشگری را به مجالس اهل بیت(ع) و مردم انجام دهیم.

حاج حیدر توکل، پیرغلام مداح اهل بیت(ع) و پیشکسوت عرصه ستایشگری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به طرح تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، به واسطه جلسات عاشورایی مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: مداحان ما معمولا برای خودشان در ایام محرم جلسات بسیاری دارند، از این رو طی فراخوانی‌ که برای مداحان و هیئت‌های مذهبی اعلام کردیم‌ از آنها خواستیم تا وقت اضافه خودشان را با حضور در یک هیئت از یک تا چند روز مشخص می‌کنند و بر طبق این جلسات در هیئت‌های مذهبی مختلف بجای صله و یا همان پاکتی که به آنها داده می‌شود جهیزیه دریافت کنند.

وی افزود: ما هیئت‌های مختلفی را در این طرح دسته‌بندی کرده‌ایم و به هیئت‌ها هم اعلام کرده‌ایم و بر حسب نیاز و آن‌چیزی که فراخور هیئت است، مداحان را به جلسات اعزام می‌کنیم. این صله و یا جهیزیه‌ای که مداحان دریافت می‌کنند به عنوان فرش، یخچال و یا هر یک از ملزومات جهیزیه‌ برای نوعروسان جمع‌آوری و تقدیم آنها می‌شود.

این پیرغلام اهل بیت(ع) با اشاره به نحوه شکل‌گیری این طرح، گفت: این طرح در جمع دوستان مداح مطرح شد که بر طبق آن با توجه به اطلاع‌رسانی که صورت گرفت و همچنان ادامه دارد، هیئت هایی که برای برپایی عزای اباعبدالله نیاز به مداح دارند درخواست خود را اعلام می کنند تا گروه سیره ستایشگران اهل‌بیت(ع) با توجه به نیاز هیئت‌ها و توان و تخصص مادحین ‌داوطلب، اقدامات لازم در خصوص اعزام مداح را به محفل‌های عزاداری انجام دهند.

توکل تصریح کرد: در جریان این طرح برای سیزده شب اول محرم، هر مداح بسته به میزان وقتش، ‌آمادگی خود را برای مداحی در هیئتی اعلام می‌کند. بعد از مشخص شدن زمان و مکان هیئت مداحان داوطلب به این هیئت‌ها اعزام می‌شود. تا امروز نیز 350 مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) در این طرح ثبت‌نام کرده‌‌اند، که هرکدام برای چند شب اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم آتش به اختیار ما در این عرصه راهگشای فردایی روشن برای جوانان باشد.

وی محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان را یکی‌از رسالت‌های دوستداران اهل بیت‌(ع) ستایشگران دانست و افزود: فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود از این‌رو ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از خانواده‌های نیازمند را در این عرصه تقویت کردیم و امیدواریم در این محرم جهیزیه مناسبی برای  نوعروسان تأمین شود.

این پیرغلام اهل بیت هدف از این فعالیت را سازماندهی کمک‌های مردمی برای کمک به امر خیر و خداپسندانه ازدواج دانست و افزود: همه ما چه به صورت فردی و چه به صورت سازمانی مسئول هستیم در حد توان و وسع خود به صورت کمک‌های اختیاری و ارادی موانع پیش روی زوج‌های جوان را برای آغاز یک زندگی مشترک برداریم و یا آنها را به حداقل برسانیم و تأمین جهیزیه، یکی از مهمترین موانع شروع زندگی مشترک است.

مسئول و طراح تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مقداری از رسالت جامعه ستایشگری را به مجالس اهل بیت(ع) با این طرح به داشته باشیم. البته انتظار داریم هیئت‌ها و مداحان عزیز برای مشارکت در این امر خیر، کار را به روزهای آینده موکول نکنند.
captcha