ادغام آزمون حفاظ اوقاف و دارالقرآن از سال آینده
کد خبر: 3632184
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

ادغام آزمون حفاظ اوقاف و دارالقرآن از سال آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مصوبه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن سازمان اوقاف و سازمان دارالقرآن‌الکریم از سال آینده ادغام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای برای واگذاری اعطای مدرک به سازمان دارالقرآن از طرف سازمان اوقاف امضا نشده است، گفت: ادغام آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و سازمان دارالقرآن در قالب تفاهم‌نامه نبوده است. 
وی افزود: طبق قانون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، مصوبه مجلس شورای اسلامی، تنها مدرک معتبری که برای حفاظ صادر می‌شود، مدرکی است که توسط سازمان دارالقرآن و با امضای مشترک وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اعطا می‌شود. قبل از آن سازمان سنجش با سازمان اوقاف در خصوص اینکه آزمون شفاهی اعطای مدرک کارشناسی یا بالاتر به حافظان قرآن را اوقاف برگزار کند، ‌بسته شده بود. در همین راستا نشستی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای بررسی این موضوع برگزار شد.
حسینی تصریح کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در آن نشست مصوب کرد که آزمون اعطای مدرک سازمان اوقاف با آزمون اعطای مدرک سازمان دارالقرآن در قالب یک آزمون اعطای مدرک ادغام شود. ما برای اینکه یک آزمون داشته باشیم و دیگر حافظان قرآن چند بار در آزمون حضور نیابند، قرار شد از سال آینده این آزمون ادغام شود و تنها توسط سازمان دارالقرآن برگزار شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امسال چون زمان برای اینکار گذشته بود، آزمون را به صورت مشترک و با همکاری سازمان دارالقرآن برگزار کردیم تا یک آمادگی برای سال آینده ایجاد شود و سازمان دارالقرآن به آمادگی بیشتری برای برگزاری این آزمون دست یابد.
حسینی در پایان اذعان کرد: این موضوع در قالب تفاهم نامه نبوده و مصوبه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده است که از سال آینده اجرایی می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۸:۲۱
0
0
با سلام
احسنت و خدا قوت بر مدیران این چنین منطقی، شجاع و غیرسیاسی.
این رفتار باید الگوی سایر مدیران بوده و همچنین مورد تقدیر واقع شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۹:۲۷
0
0
ادغام آزمون موجب نتیجه دادن بهتر موضوع می‌شود
captcha