هدف برگزاری مسابقات قرآن حرفه‌ای شدن دانش‌آموزان نیست
کد خبر: 3632207
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
مسیب‌زاده در برنامه «رصد» اظهار کرد:

هدف برگزاری مسابقات قرآن حرفه‌ای شدن دانش‌آموزان نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف ما از برگزاری مسابقات قرآن حرفه‌ای شدن دانش‌آموزان در عرصه قرآن نیست گفت: هدف ما تربیت و رشد قرآنی دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عصر امروز 28 مرداد در برنامه زنده رصد شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برگزاری مسابقات دانش‌آموزی اظهار داشت: این مسابقات در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود که دوره مسابقات پژوهشی در اردبیل با حضور 2 هزار و 200 دانش‌آموز برگزیده و بخش آوایی با حضور 2 هزار دانش‌آموز برگزیده در مشهد مقدس برگزار شد.
وی از حضور 4 هزار و 500 دانش‌آموز در سه مرحله مسابقات قرآن مدارس، منطقه و استان خبر داد و گفت: برگزیدگان این رقابتها به مسابقات کشوری راه یافتند و در مرحله کشوری با هم رقابت کردند.
مسیب‌زاده در ادامه به تفاوت مسابقات قرآن دانش‌آموزی با سایر مسابقات اشاره کرد و افزود: ما از مسابقات آنچه دنبال می‌کنیم ایجاد انگیزه و فضای رقابتی به منظور تربیت قرآنی و میل به فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان است.
مسیب‌زاده با بیان اینکه هدف ما از مسابقات قرآن حرفه‌ای شدن دانش آموزان در عرصه‌‎های قرآنی نیست خاطر نشان کرد: ما در این رقابتها به مباحث تربیتی توجه داریم و همواره در صدد رشد قرآنی دانش آموزان هستیم.
وی با اشاره به ادغام مسابقات قرآن شکوفه‌ها و مسابقات دانش آموزی اظهار داشت: ما در رقابت‌های قرآنی دانش آموزان هدف حرفه‌ای شدن را به صورت جدی دنبال نمی‌کنیم اما تلاش برای برگزاری مسابقه جدی را داریم به طوری که علاوه بر دعوت از داوران درجه اول به پخش تلویزیونی و سایر امور اهتمام داریم.
مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادغام مسابقات قرآن شکوفه‌ها با دانش آموزی را درخواست ستاد عالی مسابقات مطرح کرد و افزود: ما از این درخواست استقبال کردیم و ثمر آن هر سال بهتر دیده می‌شود.
مسیب زاده با اشاره به اینکه دانش آموزان اگر قرار باشد به صرف رقابت از قرآن دور شوند نه تنها به اهداف نرسیدیم بلکه عقب‌نشینی هم کردیم گفت: در این مسابقات دانش آموزان بدون محدودیت سنی می‌توانند شرکت کنند. البته برای ایجاد انگیزه بیشتر آن‌ها مسابقات 3 سال اول و دوم در سطح منطقه، مسابقات دوره متوسطه اول در سطح استان و مسابقات مقطع متوسطه دوم در سطح کشوری برگزار می‌شود.
وی در ادامه از حضور مشاوران در عرصه رقابت‌ها خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار مشاورانی را وارد حوزه مسابقات کردیم، هم مشاوره روانی و هم مشاوره تحصیلی که خوشبختانه در چنین فضایی نتایج خوبی هم داشت.
مسیب‌زاده با بیان اینکه ما در چند سال اخیر میزبان رقابتها را برای نظام‌دهی به مسابقات مشخص کردیم خاطر نشان کرد: ما برنامه‌ریزی 10 ساله داشتیم سال آینده میزبان 5 سال بعد هم مشخص می‌کنیم تا استان‌های میزبان آماده شوند و دانش آموزان هم آمادگی‌های لازم را کسب کنند البته مسابقات قرآن دانش آموزی سال آینده در تهران و خراسان رضوی برگزار می‌شود و سال 1398 هم این رقابت‌ها به میزبانی استان زنجان برپا خواهد شد.

captcha