به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شورای قرآن، امید فیروزیان، مدرس سرفصلهای اندیشه اسلامی و منهاج(نهج البلاغه ادعیه و زیارات) در طرح اسوه، در گفتوگو با واحد اطلاعرسانی دبیرخانه این طرح گفت: به نظر بنده طرح اسوه، خود یک اسوه و الگوی مناسبی برای بسیاری از نهادهای تربیتی و آموزشی است که میتوانند از آن به عنوان یک چهارچوب استفاده کنند.
وی افزود: در طرح اسوه تلفیقی از مباحث آموزشی و تربیتی به صورت عملی انجام میشود. بعضی از نهادها اینطور تلقی میکنند که فقط بعد از تعیین و تدوین سرفصلهای آموزشی و تربیتی و صرفا با بیان آن تمام امور حل میشود، اما به واقع اینطور نیست که فقط به بیان مسائل اخلاقی و تربیتی پرداخته شود، خوشبختانه در طرح اسوه اساتید، این آموزشها را هم به صورت تئوری و هم بهشکل عملی به شرکت کنندگان در این طرح آموزش میدهند.
فیروزیان اظهار کرد: از دیگر محسنات این طرح، ورزیده شدن فکر اسوهایها و همینطور پرورش روح و جسم آنها است و از این دست مسائل در طرح اُسوه به خوبی ملاحظه و مشاهده میشود.
این معلم قرآن با اشاره به اینکه محتوای آموزشی و تربیتی این طرح با برنامهریزی دقیقی انجام شده افزود: دستاندرکاران طرح اسوه زحمت چندین ساله را متحمل شدهاند تا بتوانند سرفصلهای آموزشی - تربیتی قوی و پر محتوایی را به شرکتکنندگان در این طرح آموزش دهند تا از مطالبی که غیر ضروری هستند پرهیز شود این از مزّیتهای طرح اسوه است که کمتر در کشور چنین برنامههایی مشاهده میشود.
وی بیان کرد: نکته قابل توجهی که در طرح اسوه به چشم میخورد این است که افرادی که در این دوره آموزش میبینند زیاد نیستند و این امر باعث میشود تا کیفیت اهدافی که برای این عزیزان در نظر گرفته شده است تا حد قابل توجهی افزایش یابد.