ارتباط کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های تهران رو به گسترش است
کد خبر: 3632557
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
دبیر کانون قرآن دانشگاه علم و صنعت تهران:

ارتباط کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های تهران رو به گسترش است

گروه فعالیت‌های قرآنی: ابراهیم عسگری گفت: ارتباط کانون‌های قرآن وعترت دانشگاه‌های دولتی تهران با یکدیگر، نسبت به دو سال گذشته رو به گسترش است و همکاری‌های مشترکی در آینده انجام خواهد گرفت.

ارتباط کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های تهران رو به گسترش است
ابراهیم عسگری، دبیر کانون دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: از دو سال گذشته تاکنون روندی در حال شکل‌گیری است که کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های تهران می‌توانند با مشورت، همفکری و بهره‌گیری از ایده‌های یکدیگر برای برگزاری برنامه‌های پویا، فعالیت‌های خود را بهبود دهند.
عسگری با اعلام این خبر که فردا، دوشنبه 30 مردادماه، نشست مشورتی دبیران تعدادی از کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های دولتی تهران برگزار می‌شود، افزود: امید داریم سطح این همکاری و همفکری عمیق شود و ادامه یابد.
وی در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی کانون قرآن و عترت دانشگاه را از تشکل‌های دیگر متمایز می‌کند، گفت: در دانشگاه ما تشکل‌های سیاسی دانشگاه، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، انعطاف‌پذیری کمی نسبت به سلایق مخالف خود دارند، علاوه بر این، فعالیت در تشکل‌هایی مثل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی، روحیه سیاسی بالایی لازم دارد در حالی که در کانون قرآن به روحیه معنوی تاکید بیشتری داریم و می‌خواهیم همه طیف‌ها و سلیقه‌ها را با اهداف قرآن کریم و عمل به آن آشنا کنیم؛ البته تعالیم قرآن هم در جای خود از ما انتظارات سیاسی دارد، اما سعی می‌کنیم این مواضع را بیشتر در نشریات خود و به نحوی متفاوت‌تر انعکاس دهیم.
عسگری خاطرنشان کرد: نشریه «بینات»، نشریه رسمی کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت است که امسال قصد داریم با برنامه‌‌ریزی صحیح بتوانیم نشریه را به صورت ماهنامه، انتشار دهیم.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت تهران با بیان اینکه این کانون هر ساله برنامه‌های ثابتی همچون اردوی زیارتی قم و مشهد، اعتکاف (رجبیه و رمضانیه) و مراسم بزرگداشت هفته قرآن برگزار می‌کند، افزود: البته این‌ها کافی نیست و ما امسال می‌خواهیم همه فعالان قرآنی دانشگاه را شناسایی کنیم، کلاس‌های آموزشی صوت و لحن برگزار کنیم، محفل انس با قرآن کریم تدارک ببینیم و برای مسابقات دانشجویی بهمن ماه برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کانون قرآن دانشگاه علم و صنعت می‌تواند برای برگزاری مناظره، سخنرانی و نشست‌های تخصصی و تفسیری قرآن کریم، برنامه‌ریزی کند؟ گفت: بسیار پسندیده به نظر می‌رسد و اگر معاونت فرهنگی دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همکاری کنند، حتما می‌توانیم این نشست‌های فکری را پی بگیریم.
عسگری در ادامه با اشاره به ظرفیت نادیده‌گرفته شده مسجد دانشگاه برای فعالیت‌های کانون قرآن گفت: باید بتوانیم از این فضای فرهنگی که همه دانشجویان با سلایق گوناگون در آن جمع می‌شوند و نماز برپا می‌کنند، برای فعالیت‌های کانون قرآن استفاده کنیم.
عسگری که خود دانشجوی ورودی سال 94 در رشته مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی است با ذکر این نکته که بیشتر، دانشجویان مقطع کارشناسی به کانون قرآن و عترت جذب می‌شوند، اضافه کرد: بحمدالله سلیقه‌های سیاسی موجود در دانشگاه هم به کانون ما دید مثبتی دارند و این ظرفیت ما را برای فعالیت، بیشتر می‌کند به شرطی که با برنامه‌ریزی، انسجام خود را حفظ کنیم و دانشگاه نیز ما را در تامین بودجه برنامه‌ها و روند پیچیده مالی، اذیت نکند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۹:۴۱
0
0
گسترش و ارتباط با کانون‌های قرآن و عترت به ترویج فرهنگ قرآنی کمک زیادی می‌کند
captcha