ایثار شهدای مدافع حرم؛ عامل رونق صنعت گردشگری/ بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری مسجد جامع عتیق
کد خبر: 3633041
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
رستمی مطرح كرد:

ایثار شهدای مدافع حرم؛ عامل رونق صنعت گردشگری/ بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری مسجد جامع عتیق

گروه اجتماعی: معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: كسانی كه امنیت ما را تأمین كرده‌اند مخصوصاً شهدای مدافع حرم، عامل اصلی رونق صنعت گردشگری در كشورمان شده‌اند چرا كه به سبب فداكاری‌های آنان، كشور ما به كشوری امن تبدیل شده كه از همه دنیا برای گردشگری به نقاط مختلف كشورمان سفر می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس فارس امروز، 30 مردادماه در همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» كه به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مساجد، در مسجد نصیرالملك شیراز برگزار شد، مساجد را پایگاه‌هایی امن دانست كه موجب افتخار و عظمت انقلاب و ایران اسلامی شده‌اند و افزود: شهدای ما نظیر شهید محسن حججی كه موجب افتخار و عظمت ملت ایران شده‌اند، در چنین پایگاه‌های تربیت شده‌اند.

وی نقش امنیت را در جذب گردشگران خارجی به كشورمان یادآور شد و گفت: كسانی كه امنیت ما را تأمین كرده‌اند مخصوصاً شهدای مدافع حرم، عامل اصلی رونق صنعت گردشگری در كشورمان شده‌اند چرا كه به سبب رشادت‌ها و فداكاری‌های آنان، كشور ما به كشوری امن تبدیل شده كه از همه دنیا برای گردشگری به نقاط مختلف كشورمان سفر می‌كنند.

رستمی، وجود اماكن تاریخی مذهبی را گواهی از صبغه و سابقه مذهبی هر شهر و استانی دانست و گفت: با توجه به سابقه مذهبی این استان مشاهده می‌كنیم كه اماكن زیارتی و مذهبی فراوانی در فارس وجود دارد و امیدواریم كه بتوانیم با توجه به نقش و عملكرد این اماكن، از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری كنیم.

وی با بیان اینكه استان فارس، تنها استانداری است كه معاونت گردشگری و زیارتی در استانداری آن در حال فعالیت است، گفت: این مسئله نیز به دلیل اهمیت و جایگاه گردشگری استان فارس است كه باید از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده كرد.

رستمی، نخستین گام این معاونت را از ابتدای شكل‌گیری، شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش‌های مختلف گردشگری برشمرد و گفت: در این راستا 6 كمیته شامل گردشگری مذهبی، گردشگری روستایی و عشایری، گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی و گردشگری شهر شیراز در این معاونت راه‌اندازی كردیم.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: همچنین تلاش كردیم تا یك مثلث گردشگری زیارتی را میان سه شهر مذهبی كشور شامل شیراز، مشهد و قم برقرار كنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش گفت: یكی از اقدامات خوب كمیته گردشگری مذهبی، برگزاری این همایش است كه این روند نیز ادامه خواهد داشت ضمن اینكه بنا داریم تا از ظرفیت و پتانسیل جذب گردشگری مسجد جامع عتیق شیراز بهره‌برداری كرده و این مسجد را به دنیا معرفی كنیم.

رستمی یادآور شد: همچنین اقدامات بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهر شیراز به‌همت شورای شهر و شهرداری انجام شده است كه موجب ایجاد جاذبه‌ها جدید و بهتر و مناسب‌تری به این كلان‌شهر شده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس از تمام فعالان گردشگری خواست تا نگاهشان به سمت گردشگری مذهبی نیز سوق پیدا كند، گفت: ما انتظار داریم كه در این تعامل و هماهنگی نیز میان دستگاه‌های مختلف برقرار شود.

وی با بیان اینكه رسانه‌ها و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش مهمی برای معرفی اماكن گردشگری فارس می‌توانند ایفا كنند، گفت: البته تعاملی میان سازمان میراث فرهنگی با سازمان دانش‌آموزی، دفاتر خدمات گردشگری و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایجاد شده است تا بتوانیم آثار گردشگری فارس به نسل جوان خود معرفی كنیم.

captcha