روایت «تا دستبوسی خدا» در رادیو نمایش
کد خبر: 3633227
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

روایت «تا دستبوسی خدا» در رادیو نمایش

گروه هنر: سفرنامه حج سیدمحمود جوادی با نام «تا دستبوسی خدا» به شکل روایت نمایشی از 7 شهریور بر روی آنتن شبکه رادیویی نمایش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سفرنامه حج سیدمحمود جوادی که پیشتر در قالب کتابی از سوی انتشارات «سوره مهر» حوزه هنری به طبع رسید، قرار است از 7 شهریور و در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان از رادیو نمایش روایت شود.

سید محمود جوادی؛ نویسنده و روزنامه‌نگار در قالب این سفرنامه مشاهدات عینی خود را از سفری که به سرزمین وحی داشته به شکل روزشمار ثبت و ضبط کرده است که البته به گفته خودش پیش از آنکه در قالب مجلدی به چاپ برسد به شکل پاورقی در روزنامه کثیرالانتشار «جام جم» منتشر شده بود.

نگارنده در وصف مکان و احوال حجاج بیت‌الله‌الحرام در این کتاب سعی در تداعی تصویر داشته است به نحوی که مخاطب در مواجهه با آن با تجسم شرایط و اوضاعی که جوادی آن را وصف کرده است خود را در آن فضا احساس کند و به این واسطه می‌توان گفت که این سفرنامه قابلیت زیادی برای اقتباس نمایشی و تصویری دارد.   

بنا به گفته نویسنده، نام این کتاب از سوی ناشر یعنی «سوره مهر» برای آن انتخاب شده است و دلیل آن هم این است که معمولاً حجاج در طواف خانه خدا، اصرار زیادی به بوسیدن سنگ حجرالاسود دارند که در گوشه‌ای از دیوار کعبه نصب شده است.  

 

captcha