مدیریت مصرف برق در اماکن مذهبی تاثیر زیادی در آگاه‌سازی عموم دارد
کد خبر: 3633357
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

مدیریت مصرف برق در اماکن مذهبی تاثیر زیادی در آگاه‌سازی عموم دارد

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: رعایت مدیریت مصرف برق در مساجد و اماکن مذهبی به عنوان الگوهای دینی تاثیر چشمگیری در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عموم مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، محمدرضا صحتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد روز گذشته در آیین تجلیل از متولیان برتر مدیریت مصرف در مساجد و اماکن مذهبی، با اشاره به اینکه امروزه زندگی مردم به شدت به انرژی الکتریکی وابسته شده است اظهار کرد: رعایت مدیریت مصرف برق در مساجد و اماکن مذهبی به عنوان الگوهای دینی تاثیر چشمگیری در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عموم مردم دارد.
وی هدف از تخصیص برق رایگان به اماکن مذهبی و مساجد را ایجاد رفاه برای نمازگزاران برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه پس از اعمال قانون بخشودگی برق مساجد، مصرف برق در برخی مساجد رشد چشمگیری را نشان می دهد.
وی سخن رهبر انقلاب که مدیریت مصرف یک مسئله مهم در اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران به دلیل وجود الگوی مصرف نادرست، فرهنگ نامناسب مصرف و ارزان بودن قیمت انرژی، سه برابر کشورهای پیشرفته و دو برابر استاندارد جهانی است.
صحتی اضافه کرد: با تغییر تدریجی سبک زندگی در کلان شهرها و رشد مستمر و فزاینده تعداد مشترکان برق اگر این رویه ادامه یابد در حوزه انرژی دچار بحران خواهیم شد.
این مسئول با اشاره به اینکه اگر همه مشترکان کشور فقط 100 وات صرفه جویی کنند، بدون هزینه تقریباً می توان  با هزینه این صرفه جویی چهار نیروگاه یک هزار مگاواتی ساخت اذعان کرد: هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی و خردمندانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد صرفه جویی در مصرف انرژی و مبارزه با مصرف گرایی و پرهیز از اسراف را  از آموزه های دین مبین اسلام برشمرد و تاکید کرد: در دین اسلام بهره برداری مشروع از نعمت های الهی مباح اما اسراف در آن حرام و ناروا است.
captcha