هفته اول آموزش مربیان دارالتقوی به ترویج فرهنگ وقف قرآنی اختصاص یافت
کد خبر: 3634801
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

هفته اول آموزش مربیان دارالتقوی به ترویج فرهنگ وقف قرآنی اختصاص یافت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: هفته اول آموزشی مربیان خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران در طرح‌های مختلف به ترویج فرهنگ وقف قرآنی اختصاص یافت.

محمدمهدی خواجه محموآباد، مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از آغاز طرح‌های مختلف آموزشی این خانه قرآنی خبر داد و اظهار کرد: طرح تربیت حافظان حفظ جزء 30 قرآن کریم از ابتدای سال تحصیلی جدید در مناطق مختلف شمال غرب، غرب و منطقه 10 تهران اجرایی می‌شود.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران ادامه داد: همانطور که اعلام کرده‌ایم طی سال تحصیلی جدیدی تعداد 30 هزار نفر از دانش‌آموزان این مناطق را تحت پوشش طرح حفظ قرآن قرار خواهیم داد که در نوع خود از لحاظ گستردگی طرح کم نظیر است.

خواجه محمودآباد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلاتی که مؤسسات قرآنی با آن مواجه هستند، موضوع کمبود بودجه جهت پیگیری برنامه‌های قرآنی است و در این زمینه خیران می‌توانند با ایجاد وقف قرآنی کمک شایانی به مؤسسات قرآنی داشته باشند، موضوع وقف قرآنی به عنوان موضوع هفته اول مربیان طرح در دستور کار ایشان قرار گرفت.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران اظهار امیدواری کرد تا با نهادینه شدن موضوع وقف قرآنی در میان خانواده‌ها و نیز ایجاد چنین وقف‌هایی از سوی خیّران، بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه مؤسسات و نیز فعالیت‌های قرآنی برداشته شود.

captcha