سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو در استان ایلام
کد خبر: 3636043
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
سرپرست وزارت نیرو خبر داد:

سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو در استان ایلام

گروه سیاست و اقتصاد: سرپرست وزارت نیرو گفت: طی ۲،۵ سال اخیر ۲۸ هزار میلیارد ریال برای توسعه پروژه های این وزارتخانه در استان ایلام سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از مهر، ستار محمودی روز سه شنبه هفتم شهریور ماه در جریان سفر به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سرمایه گذاری در حوزه برق و آب بوده که طی سالیان اخیر در ا ین استان سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم اعتبار تخصیصی را به استان ایلام به منظور رفع تنگناهای این استان در حوزه آب و برق افزایش دهیم.

محمودی یادآور شد: ۳ هزار و ۹۰۰ میلیادر تومان برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ۷ هزار و ۹۰۰ مگاوات در چهار سال گذشته به ظرفیت برق کشور و حدود ۱۸۰ مگاوات نیز به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر افزوده شد.

سرپرست وزارت نیرو، گفت: همزمان با هفته دولت چهار هزار و ۴۹۲ پروژه مربوط به فعالیت‌های این وزارتخانه در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۳۹ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی افزود: ۴.۵ میلیون مشترک جدید شهری و روستایی در دولت یازدهم از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند شده‌اند و در بخش فاضلاب نیز روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب کشور تصفیه شده است.

سرپرست وزارت نیرو صبح امروز از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و در بدو ورود به مقام شهدای گمنام این استان ادای احترام کرد.

افتتاح پروژه آب شیرین‌ کن و پست ۶۳ کیلووات صالح‌آباد، افتتاح یک ایستگاه پمپاژ، بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب سرابله و همزمان شروع عملیات اجرایی مجتمع آب ‌رسانی روستای شباب و شله‌کش از جمله برنامه‌ی ستار محمودی در سفر یک ‌روزه در ایلام است.

سرپرست وزارت نیرو در این سفر علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، شرکت در جلسه شورای اداری و جشنواره شهید رجایی در نشستی به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ خواهد داد.


captcha