بازی در سریال امام علی(ع) بهترین خاطره عمرم است
کد خبر: 3637519
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
کریم اکبری مبارکه:

بازی در سریال امام علی(ع) بهترین خاطره عمرم است

گروه هنر: کریم اکبری مبارکه در مراسمی که برای نکوداشت وی در فرهنگسرای معرفت برگزار شد، گفت: در کارهای بسیاری حضور داشته‌ام، اما حضور در سریال امام علی(ع) برایم خاطره تکرار نشدنی است، چون این کار پیشکشی به مولا امیرالمومنین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، آیین نکوداشت هنرمند متعهد و ارزشی کشورمان، کریم اکبری مبارکه عصر امروز یازدهم شهریور ماه با حضور هنرمندانی چون کاظم بلوچی، مهدی میامی، محمود جعفری، اصغر همت و... در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، محمد صادق دهنادی، رئیس فرهنگسرای معرفت ضمن تبریک عید قربان اظهار کرد: بزرگداشت این هنرمند در ایامی است که متعلق به امام علی (ع) است. این اقدام اتفاقی مبارک است. ما در فرهنگسرای معرفت به خود افتخار می‌کنیم که میزبان هنرمندی هستیم که بازی زیبایی در سریال امام علی(ع) و مختارنامه داشتند.

وی افزود: ثواب هنرمندانی چون اکبری مبارکه برای بازی در سریال امام علی بسیار زیاد است، چون نقش فردی را ایفا کردند که در تاریخ چهره‌ای سیاه و دژخیم دارند. قبول چنین کاری نیز برای هر بازیگری دشوار است، اما استاد مبارکه با بزرگواری آن را قبول کردند. در همین راستا فرهنگسرای معرفت خود را مسئول می داند که از این هنرمند ارزشی این سرزمین حمایت کند.

دهنادی در انتهای سخنان خود تاکید کرد: امیدوارم شرایطی پیش آید تا همه هنرمندان ارزشمند کشورمان به ویژه هنرمندان ارزشی کشورمان در زمان زنده بودنشان تجلیل شوند.

پس از سخنان دهنادی نماهنگی پخش شد که در آن بهزاد فراهانی و اصغر همت از هنر اکبری مبارکه سخن گفتند، همچنین در این فیلم کریم اکبری مبارکه از سابقه کار خود و حضورش در تعزیه و سریال امام علی(ع) سخن گفت.

در ادامه این مراسم اصغر همت نیز در سخنانی تصریح کرد: فرهنگسرای معرفت، معرفتی به خرج داده که از هنرمندانی ارزشمند و متعهد تجلیل می‌کند. در حرفه بازیگری آنچه می درخشد اخلاق اسلامی است که کریم اکبری آن را به خوبی داراست.

وی افزود: وقتی از کریم اکبری مبارکه تجلیل می کنیم داریم از یک نسل متعهد تجلیل می کنیم که متاسفانه امروزه کمتر به آنها توجه می شود. در انتها امیدوارم هنرمندانی چون مبارکه، الگوی هنرمندان جوان باشد.

در بخش دیگری از این مراسم مهدی میامی درباره این هنرمند ارزشی اظهار کرد: هر موقع می خواهیم از کسی تعریف کنیم می گوییم آدم خوبی است، این تعریف برای کریم اکبری مبارکه کم است، چون کوچک لکه‌ای در اخلاق این هنرمند وجود ندارد.

وی ادامه داد: وی دو مقطع خیلی درخشان در زندگی خود داشت، ابتدا مقطعی که در فیلم بهرام بیضایی حضور داشت و زمانی که در سریال امام علی (ع) نقش آفرینی کرد. این هنرمند در زندگی خود لحظات درخشان دیگری هم داشت که تماما به واسطه اخلاق اسلامی وی به وجود آمده است.
بازی در سریال امام علی(ع) بهترین خاطره عمرم است

آخرین سخنران این مراسم کریم اکبری مبارکه بود. وی در سخنانی ضمن تشکر از کسانی که این مراسم برگزار کردند، تاکید کرد:  هنر با اخلاق است که اعتلا پیدا می کند برای همین همیشه دعا می کنم که اخلاق اسلامی همراه من باشد.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: بازی در سریال امام علی (ع) را هیچگاه فراموش نمی کنم، چون در کاری حضور داشتم که نام مبارک امام علی(ع) را با خود به همراه داشت، برای همین از داود میرباقری برای این امر تشکر می کنم.

در انتهای این مراسم از کریم اکبری مبارکه با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد. درضمن در این برنامه یک گروهی موسیقی
سنتی به اجرای برنامه پرداختند.
بازی در سریال امام علی(ع) بهترین خاطره عمرم است
captcha