حضور به عنوان مبلغ قرآنی در 105 کشور
کد خبر: 3639126
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

حضور به عنوان مبلغ قرآنی در 105 کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدرضا خرمیان، قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به سفر تبلیغی به 105 کشور دنیا به بیان خاطرات قرآنی از سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عوامل برنامه تلویزیونی رصد به منزل محمدرضا خرمیان رفته و با وی خاطراتی از گذشته را مرور کردند، خرمیان در این دیدار به سفرهای خارجی که رفته اشاره و بیان کرد: به دلیل این که در وزارت امور خارجه شاغل هستم به بیش از 105 کشور دنیا اعم از کشورهای اروپایی، عربی و آفریقایی سفر کرده‌‌ام، قاره آفریقا خود دارای 54 کشور است که به حدود 40 کشور آن سفر تبلیغی داشته‌ام.
این قاری بین‌المللی کشورمان در ادامه به خاطرات سال‌ها قبل اشاره و گفت: چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 10 ساله بودم که در محل، مسابقه قرآنی برپا شد و موفق شدم در آن مسابقه رتبه اول را کسب کنم، جایزه‌ای که به من دادند نیز یک عدد مخلوط کن بود.
وی بیان کرد: آن زمان به هر کسی که این مخلوط کن را نشان می‌دادم نمی‌دانست کارکردش چیست، آخر شب به منزل رفتم و پدرم گفت تا این موقع از شب کجا بودی؟ ماجرا را تعریف کردم، پدرم کنجکاو شد که این مخلوط کن چیست؟ گفتم به نظرم باید در آن آب ریخت و مخلوط کرد و خورد، مادر مخلوط کن را روشن کرد و ما هم کمی آب در آن ریختیم بعد از این مخلوط شد، نفری یک لیوان خوردیم.
خرمیان در ادامه افزود: بعد از این‌که خوردیم، دیدیم مزه آن تغییری نکرد، پدرم خیال می‌کرد، باید این آب فرضا شیرین شود، اما نشد، بعد به ما گفت سرت را کلاه گذاشته‌اند و این مخلوط کن کارایی ندارد.
قاری بین‌المللی کشورمان گفت: البته این هدایا موجب تشویق بیشتر ما می‌شد، به خاطر دارم که در یک مسابقه دیگر یک عدد ساعت به عنوان جایزه دریافت کردم و از آن مسجد تا منزل را دویدم تا آن را به مادرم نشان دهم.
وی با اشاره به مسابقات بین‌المللی قرآن نیز گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در حسینیه ارشاد برگزار می‌شد و آقای مرتضی فاطمی اول شدند که جایزه ایشان 500 هزار ریال بود، نفر دوم نیز قاری اهل کشور عربستان سعودی بودند که جایزه ایشان 300 هزار ریال بود، این قاری تصور می‌کرد که 300 هزار ریال سعودی به او جایزه داده‌اند و کلی خوشحال بود اما فردای آن روز که این پول را تبدیل به ارز کرد دید نهایت 500 دلار بیشتر نمی‌شود.
captcha