فعالیت‌های قرآنی اولویت کاری مسئولان نیست
کد خبر: 3639242
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
وکیلی:

فعالیت‌های قرآنی اولویت کاری مسئولان نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی گفت: متأسفانه مسئولان استانی و کشوری فعالیت‌های قرآنی را به‌عنوان اولویت کاری خود نمی‌دانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از رسا وحید وکیلی مسئول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی‌ با بیان اینکه حضور جامعه قرآنی در مسابقات کشوری کم رنگ شده است، اظهار داشت: فضا‌های قرآنی ایجاد شده توسط مسئولان می‌بایست ارج نهاده شود تا همگی بتوانند ایفای نقش کرده و با استفاده از ظرفیت‌های آموزش زمینه‌های جذب به قرآن فراهم شود.

قاری بین المللی قرآن کریم گفت: متولیان امر بدانند که پروسه برگزاری مسابقات کشوری با مسابقاتی استانی و حتی شهرستان متفاوت بوده و نیازمند این است که تمام ظرفیت‌های استان در همه ابعاد بسیج شوند.

وی افزود: انتظارمان بر این بود که تمام ظرفیت‌های اجرایی استان اعم از ارگان‌ها و نهاد‌ها برای برگزاری مسابقات پرشورتر به کار گرفته شود و با درج به موقع پوستر‌ها و بنر‌های قرآنی شاهد حضور سیل عظیم جمعیت با حضور عموم مردم می‌بودیم.

وکیلی از حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه استان و امام جمعه ارومیه به عنوان شخصیت قرآنی یاد و اذعان کرد: موجب مباهات این استان است که امام جمعه آن اهتمام ویژه‌ای بر تمام فعالیت‌های قرآنی داشته و ودر همه جلسات قرآنی بصورت مستمر حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی به رغم داشتن دیدگاه قرآنی، برای ورود جدی و اثرگذار در فعالیت‌های قرآنی نیازمند حضور یک مشاور خوب قرآنی هستند تا این فضا تقویت شود.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری ارومیه با اشاره به اجرای طرح مشاوران قرآنی در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اجرای مطلوب و اثرگذار این طرح نیازمند حضور مشاوران قرآنی در تمام دستگاه‌های اجرایی است که بتوانند فعالیت‌های قرآنی را خط دهی کرده و هماهنگ پیش ببرند.

قاری بین المللی قرآن کریم در ادامه از کاهش بودجه قرآنی انتقاد کرد و گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که در مقابل کاهش ردیف بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی واکنش نشان می‌دادند.

وکیلی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی است، گفت: در کنار بودجه‌های قرآنی، سمت و سوی موقوفات باید به سمت نیاز‌های روز و از جمله قران ضروری است.

وی در پایان خواستار بهره کیری از چهره‌های قرآنی استان و ایده پردازان و صاحبنظران در خصوص طراحی و اجرای فعالیت‌های ناب قرآنی شد.
captcha