تغییرات جشنواره پایان‌نامه‌های سال دانشجویی
کد خبر: 3639406
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
تقوی خبر داد:

تغییرات جشنواره پایان‌نامه‌های سال دانشجویی

گروه دانشگاه: رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به تغییرات امسال جشنواره پایان نامه‌های سال دانشجویی عنوان کرد: امسال تمامی رشته‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، در حالیکه در دوره شانزدهم صرفا گروه‌های علوم انسانی، معماری و هنر اجازه شرکت در این جشنواره را داشتند.

عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برگزاری بخش جنبی بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی تحت عنوان «مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم»، اظهار کرد: امسال در بیست و چهارمین دوره کتاب سال دانشجویی، بخش ویژه‌ای را در قالب مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم با مشارکت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای نخستین‌بار برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ادامه داد: در این بخش جشنواره، دریافت آثار، اطلاع‌رسانی و همچنین داوری آثار زیر نظر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است. تعدادی از آثار هم در این حوزه ارزیابی شدند و به مرحله دوم راه پیدا کردند و از آثار برگزیده در این بخش طی مراسم اختتامیه تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تغییرات دوره جدید جشنواره پایان نامه‌های سال دانشجویی چیست؟ گفت: فراخوان جشنواره پایان نامه‌های دانشجویی که امسال هفدهمین دوره آن را برگزار خواهیم کرد، از آغاز سال تحصیلی جدید اعلام خواهد شد.

تقوی ادامه داد: دوره گذشته به دلیل وقفه‌ای چند ساله در برگزاری دوره، محدودیتی قائل شدیم و آن هم این بود که صرفا رشته‌های علوم انسانی، معماری و هنر می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند، تغییری که این جشنواره نسبت به دوره گذشته خواهد داشت، در دوره هفدهم تمامی رشته‌ها در مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین گفت: سال گذشته، مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای را برای نخستین‌بار اجرا کردیم که امسال این مسابقه به صورت منطقه‌ای در 10 واحد جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و نفرات منتخب به فینال راه پیدا خواهند کرد، فینال این مسابقه در تهران و همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره پایان نامه‌های سال دانشجویی، در اسفندماه و یا خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

captcha