اخلاص؛ عامل محبوبیت شهید «حججی»/ گردهمایی کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی مسلمانان میانمار
کد خبر: 3639748
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
خطیب جمعه تهران تشریح کرد:

اخلاص؛ عامل محبوبیت شهید «حججی»/ گردهمایی کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی مسلمانان میانمار

گروه سیاسی: آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب جمعه این هفته تهران گفت: نسل‌کشی مسلمانان میانمار به خاطر سکوت مرگبار کشورهای مدعی حقوق بشر و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد و توقف آن، نیازمند همکاری بیشتر کشورهای اسلامی برای پایان دادن به این فجایع انسانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران و در ادامه مباحث خطبه اول که در خصوص غدیر بود گفت: غدیر را جهانی کنیم و دنیای اسلام را با غدیر به خوبی آشنا سازیم، چون این وظیفه ماست و خیلی از جوامع اسلامی هستند که غدیر را نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: بنیاد الغدیر در شناساندن واقعه غدیر و عید غدیر به جهان اقدامات خوبی انجام داده، اما کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری را انجام دهد و وظیفه دولت این است که از این بنیاد حمایت‌های مالی و معنوی کند.

خطیب جمعه تهران درباره مراسم تحلیف و مسئولین در روزهای اخیر و قسمی که به ذات مقدس قرآن داشته‌اند گفت: خداوند در آیه‌ 75 تا 78 سوره توبه فرموده است، برخی از مردم با خدا پیمانی می‌بندند که اگر به من مالی اعطا کنی من حتماً به فقرا از مال خودم صدقه خواهم داد و وقتی خداوند به آن‌ها چیزی می‌دهد اما آن‌ها بخل می‌ورزند و وعده‌هایشان را فراموش می‌کنند. خداوند در جای دیگر می‌فرمایند که وقتی آن‌ها به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند، در دل‌هایشان نفاق ایجاد می‌شود و در قیامت دروغگو شناخته می‌گردند، چون خداوند همه‌ چیز را می‌داند و به تمام غیب آگاه است.

وی ادامه داد: من به مسئولین کشور توصیه می‌کنم که به خودتان رحم کنید و به فکر عمل به وعده‌هایتان باشید، چون اگر عمل نکنید در زمره منافقین قرار خواهید گرفت. رئیس جمهور در پیشگاه قرآن قسم خورده است که خودش را وقف مردم کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: میانمار مسئله دیگری است که باید به آن اشاره کنم. خداوند حاکمان میانمار را لعنت کند که برای توقف این فجایع انسانی اقدامی انجام نمی‌دهد. قلب آدم به دلیل این جنایات و حوادث بسیار متأثر می‌شود و زبان قادر به بیان آن نیست.

وی ادامه تصریح کرد: کمک‌های بشردوستانه را نمی‌گذارند به این مردم مظلوم تحویل داده شود و حتی نمی‌گذارند که رسانه ای شود. این حوادث به خاطر سکوت مرگبار کشورهای مدعی حقوق بشر و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است و متاسفانه کشورهای جهان و کشورهای اسلامی فقط به یک بیانیه اکتفا کرده‌اند.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: در این حوادث چهار هزار کشته و 120 هزار آواره به وجود آمده است. بالاخره آن‌ها برادران دینی ما هستند و نمی‌توانیم سکوت کنیم. متاسفانه امیدی به مجامع جهانی نیست و حداقل در این‌ باره کشورهای اسلامی باید تظاهرات و انتقادات خود را به گوش جهان و دولت این کشور برسانند و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر حکومت جبار میانمار را سر دهند.

وی ادامه داد: هرچند برخی از کشورها پیشنهادهایی را ارائه کرده‌اند و سازمان ملل هم ازاین پیشنهادها استقبال کرده، مثلاً ترکیه گفته است که بنگلادش بهتر است که به مسلمانان میانمار پناه دهد، اما این پیشنهادها فایده‌ای ندارد و سازمان ملل هم باید بداند که وظیفه آن حمایت از حقوق بشر است. آیت‌الله مکارم شیرازی پیشنهاد خوبی داده‌اند و آن این است که کشورهای مسلمان گردهم آیند و برای این‌ اقدام چاره‌ای بیندیشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی درباره شهید «حججی» افزود: ما در مبارزات حق بر باطل، سر بریده زیاد داشتیم و خیلی‌ها را سر بریدند، اما این عزیز خیلی مورد عشق قرار گرفته و به عنوان حجت خدا مطرح است. باید بگویم که رمز این‌ که شهید حججی مورد توجه قرار گرفته است این بوده که این عزیز با اخلاص شهید شده و اخلاصش است که او را مورد عشق مردم قرار داده است.

وی ادامه داد: شهید حججی در نامه‌ای نوشته است که خدایا من می‌خواهم آن مصیبتی را که حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) متحمل شده‌اند، آن‌ را متحمل و همانند آن‌ها شهید شوم. همان‌طور که نقل شده است بدنش بعد از شهادت همانند این عزیزان شده بود و یک جای سالم در بدن پاکش دیده نمی‌شد و باید از این شهید بزرگوار درس آموخت.

خطیب نماز جمعه تهران درباره زیاده‌خواهی‌های آمریکا گفت: آمریکا با پروگری کامل می‌گوید باید از اماکن نظامی ایران بازدید کنیم، اما آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد، چون بر طبق توافق برجام ما فقط بازرسی‌ها از اماکن هسته‌ای را داده‌ایم نه اماکن نظامی و این اجازه را به آن‌ها نخواهیم داد.

وی با تبریک به مردم و دولت سوریه و عراق در خصوص پیروزی‌های میدانی در روزهای اخیر گفت: تعداد کشته‌شدگان مردم یمن به دلیل شیوع بیماری وبا به ده‌ها کشته رسیده است که واقعا جای تأسف دارد که حکومت عربستان سعودی تا چه زمانی می‌خواهد به جنایات خود در یمن ادامه دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی درباره انتشار برخی شایعات در فضای مجازی گفت: مسئولین حتماً مستحضر هستند که در فضای مجازی هر کسی هر مطلبی را که می‌خواهد منتشر می‌کند و ذهن مردم  را دارند مخدوش می‌گردانند. مسئولین باید دقت داشته باشند که در فضای مجازی چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد و اگر این شایعات واقعیت دارند سریعاً رسیدگی کنند و نگذارند نگاه مردم به مسئولین و حکومت منفی گردد.  

خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه، مردم را به تقوا دعوت کرد و گفت: ما در محضر خدا مسئولیم و اگر هر غفلتی کنیم متضرر خواهیم شد. خداوند بزرگوار است و یکی از نمادهای بزرگواری خدا عفو اوست.

وی با تبریک ولادت امام هادی (ع) و همچنین عید غدیر خم به مردم و نمازگزاران تصریح کرد: اگر ما بخواهیم عظمت این‌ روز را درک کنیم باید به آیات قرآن مراجعه کرد. چون ولایت آن‌قدر عظمت دارد که کامل کننده دین است و اگر ولایت از متن دین خارج شود، هرقدر فرد اشک بریزد و عبادت کند، خداوند دین فرد را قبول ندارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: بعد از رحلت امیرالمومنین علی(ع)، پرچم ولایت به فرزندان او رسید که با غیبت امام مهدی(عج)، حفظ ولایت امری واجب و ضروری است و بنابراین برای حفظ آن در زمان غیبت نیازمند ولایت فقیه هستیم و امروز در کشور ما نهادی به نام خبرگان رهبری وجود دارد تا فردی را برای ولایت فقیه انتخاب کند که بهترین باشد. این اتفاق هم در زمان امام خمینی (ره) و هم امروز با ولایت فقیه مقام معظم رهبری تحقق یافته است.

وی ادامه داد: وقتی ما ولایت فقیه را قبول کنیم، کفار دیگر نمی‌توانند در کشور و جامعه اسلامی نفوذ کنند و با داشتن ولایت، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

خطیب جمعه تهران افزود: خدا امر کرده که تقوا داشته باشید و به فرامین رهبر گوش فرا دهید و عمل کنید و اسیر شهوات و هوای نفس نباشید تا مبادا آمریکا نفوذ کند و حکومت دینی از دست برود.


captcha