مسابقات قرآن فرع در فرع است + صوت
کد خبر: 3639833
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
حجت‌الاسلام شکیبافر:

مسابقات قرآن فرع در فرع است + صوت

گروه جلسات و محافل: حجت‌الاسلام محمدحسین شکیبافر، استاد حوزه و دانشگاه طی جلسه آموزشی قرآن که در موسسه نفحات القرآن برپا شد به بیان برخی مسائل پیرامون مسابقات قرآن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام محمدحسین شکیبافر، استاد حوزه و دانشگاه و از شاگردان آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور در جلسه آموزشی مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان به بیان برخی مسائل پیرامون مسابقات پرداخت.

شکیبافر با بیان اینکه فضای قرآنی فضای رقابتی است گفت: این رقابت و خشنودی برای قوه غضبیه است. وقتی در مسابقه برنده می‌شویم، میل به غلبه درون من سیراب می‌شود. این قوه غضب را قوی تر می‌کند که اگر عقل به آن حاکم شود، نمی‌گذارد از تعادل خارج شود.

مسابقات قرآن، فرع در فرع است+صوت

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: قرآن، محل کسب نیست، قرآن، کتاب هدایت است. شما که زیبا می‌خوانید، هم خودتان اثر بیشتر بپذیرید هم اثرگذارتر باشید.

شکیبافر با اشاره به اینکه مسابقه فرع در فرع است، تصریح کرد: وقتی قوه غضبیه قوی می‌شود، میل به غلبه پیدا می‌کند و در نهایت تکبر و عجب را در پی دارد. انسان فکر می‌کند دیگر تمام شد و اینجا محل سقوط است. امام زین العابدین(ع) در دعای بیستم صحیفه سجادیه می‌فرماید «الهی عَبِّدنی لَک و لاتُفسِد عِبادَتی بِالعُجب» خدایا مرا بنده خودت کن و بندگی من را به واسطه عجب، فاسد نکن. وقتی قاری را تشویق می‌کنند، همه نگاه ها به سمت قاری است که نوعی خودشیفتگی در قاری ایجاد می‌کند. آدم خودشیفته عبودیت کرده ولی فقط ظاهرش عبودیت است و هیچ چیزی در آن عبادتش نیست.

این سخنان برای نخستین بار منتشر شده و آذرماه سال 95 در موسسه نفحات القرآن ایراد شده است.

کد
دریافت

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۸
0
0
متاسفانه ایشون با وجود اینکه صحبت هاشون وزین و در جای خودش درسته٬ به علت ناآگاهی از فضای حرفه ای تلاوت نسخه کلی ای صادر میکنند که همه جا صادق نیست.فاکتور های معنوی دیگری هم وجود داره که میتونی پاسخی برای اشکال ایشون باشه
captcha