مراکز قرآنی سبب پیشرفت و تکامل هرچه بیشتر شجره‌ طیّبه هستند
کد خبر: 3640160
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

مراکز قرآنی سبب پیشرفت و تکامل هرچه بیشتر شجره‌ طیّبه هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراکز قرآنی جایی هستند که برای پیشرفت، تکامل و ثمردهی هرچه بیشتر شجره‌ طیّبه لازم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی و قرآنی امام حسن مجتبی (علیه السلام) وابسته به دارالقرآن کریم شهرستان نایین با تبریک عید سعید غدیرخم، بر اهمیت وجود مراکز فرهنگی و قرآنی تاکید کرد و  گفت: مراکز فرهنگی و قرآنی باید به رکن اصلی آموزش قرآن تبدیل شود.
وی افزود: خادم و بانی مرکز قرآنی از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و این شخص از مصادیق بارز شجره طیبه است.
حجت‌الاسلام حشمتی بیان کرد: همه ما به عنوان خادم قرآن موظف به تعمیم، تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه هستیم و باید با ارتباط و انس مستمر بتوانیم در تحقق مضامین آیات قرآنی کوشا باشیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آیه «اَصلُها ثابِتٌ وَ فرعُها فِی السَّماء» خاطرنشان کرد: شجره طیبه‌ای که در قرآن مثال می‌زنند که اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان است، به نظر من هر کدام از این بناهای خیری است که در کشور ایجاد می‌شود و مراکز قرآنی جایی هستند که برای پیشرفت، تکامل و ثمردهی هرچه بیشتر شجره‌ طیّبه لازم است.
وی در پایان ضمن تشکر از خیرین و مردم در احداث مرکز قرآنی اظهار کرد: کمک‌هایی که توسط مردم انجام می‌شود باید منشا تحول و اتفاق در مراکز فرهنگی و آموزشی باشد.
اجرای زیبای استاد حامد شاکرنژاد حافظ قرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم، تجلیل از خیرین و مسئولین امر از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح این مرکز آموزشی بود.
براساس این گزارش،  مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی و قرآنی امام حسن مجتبی (علیه السلام) با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل یعقوبی مدیر دفتر قرآن و عترت استان، امام جمعه نایین، نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نایین و جمعی از مسئولین استان و شهرستان ١٨ شهریور ماه مصادف با عید سعید غدیر خم برگزار شد.
captcha