بهره‌مندی 20 هزار هیئت مذهبی از خدمات نمایشگاه عطر سیب
کد خبر: 3640740
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
عبداللهی:

بهره‌مندی 20 هزار هیئت مذهبی از خدمات نمایشگاه عطر سیب

گروه جامعه: معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه 20 هزار مسجد، حسینه و هیئت‌های مذهبی از خدمات پانزدهمین نمایشگاه «عطر سیب» بهره‌ می‌برند، گفت: هیئت‌های مذهبی قدرت‌های نرم نظام و نوک پیکان محسوب می‌شوند، از این‌رو حفظ و تقویت هیئت‌های مذهبی وظیفه هر دستگاه حکومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب، ویژه عرضه محصولات هیئت‌های مذهبی، حسینه‌ها و مساجد در ایام محرم، که امروز 20 شهریورماه در در بوستان ولایت برگزار شد، گفت: در راستای تکریم هیئت‌های مذهبی و هرچه باشکوه‌تر شدن مراسمات مذهبی محرم  این نمایشگاه برگزار می‌شود.

‌وی با بیان اینکه تلاش کردیم نمایشگاه «عطر سیب» امسال را، در زمان دیگر و با طول مهلت بیشتری برگزار کنیم، گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در این خصوص داشتیم، موفق به این امر نشدیم. لذا در آستانه ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تلاش می‌کنیم با برگزاری نمایشگاه «عطر سیب» سهم اندکی در این مراسم داشته باشیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه تاکنون 15 دوره از نمایشگاه «عطر سیب» با رویکرد تسریع‌گری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری برگزار شده است، افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در 26 مناسبت ملی و مذهبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود تلاش می‌کند تا وظایف خود را در این ایام به سرانجام برساند.

معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: برای برگزاری پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب از تولیدکنندگان کسب و کار حسینی دعوت به عمل آمده و شاهد آن هستیم که در این رویداد فرهنگی 252 غرفه محصولات خود را که بیش از 5 هزار قلم کالا است ارائه می‌دهند .

وی با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی در نمایشگاه شده است، گفت:  محصولات این نمایشگاه با 20 تا 40 درصد تخفیف ارائه می‌شود.  در این خصوص بیش از 20 هزار مسجد، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی، دانشجویی و موقت از نمایشگاه «عطر سیب» بازدید و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، هیئت‌های مذهبی نقش اساسی را ایفا می‌کردند. هیئت‌های مذهبی قدرت‌های نرم نظام و نوک پیکان محسوب می‌شوند، از این‌رو حفظ و تقویت هیئت‌های مذهبی وظیفه هر دستگاه حکومتی است.

عبداللهی با بیان اینکه اگر ساختار امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری تهران سه ضلع یک مثلث باشند، می‌توانند اقدامات گسترده‌ای را در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهند، گفت: هیئت‌های مذهبی بیشترین نقش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند داشته باشند.

به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از بیرق پانزدهمین دوره نمایشگاه عطر سیب رونمایی شد و در کنار آن نیز از محمدعلی کریم‌خانی، مداح و خواننده مذهبی ایرانی تقدیر شد.

captcha