برپایی مسابقات و مجالس قرآنی؛ باقیات و صالحات برای برگزارکنندگان+صوت و عکس
کد خبر: 3640795
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
آیت‌الله نورمفیدی عنوان کرد:

برپایی مسابقات و مجالس قرآنی؛ باقیات و صالحات برای برگزارکنندگان+صوت و عکس

گروه مسابقات: افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم با حضور آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)  سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم، از ۱۹ الی ۲۲ شهریورماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در رشته‌های معارفی(کتبی) و آوایی (حفظ، تحقیق و ترتیل) در بخش آقایان و بانوان دانشجو برگزار می‌شود.

طبق جدول زمان‌بندی این جشنواره، پذیرش متسابقان بخش‌های آوایی و برگزیدگان آثار ارسالی به جشنواره از صبح روز گذشته ۱۹ شهریورماه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ آغاز شده است. همچنین افتتاحیه این جشنواره، امروز صبح از ساعت 9 الی 12 در تالار خلیج فارس با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یونس عربجزی، قاری ممتاز کشورمان و از قاریان استان، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

برپایی مسابقات و مجالس قرآنی، باقیات و صالحاتی برای خودمان+صوت و عکس

سپس نجفی‌نژاد، ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر، گزارشی از روند برگزاری جشنواره را بیان کرد و پس از صحبت‌های وی، کلیپی کوتاه از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره پخش شد.

در ادامه این مراسم، بنیامین رسولی، حافظ نوجوان از اهل تسنن، به ارائه محفوظات خود از کلام الله مجید پرداخت و حاضران در جلسه سوالاتشان را مطرح کردند. سپس برترین گروه تواشیح این دوره از جشنواره، گروه تواشیح دانشگاه شیراز به اجرای آخرین برنامه خودشان پرداختند.

سخنران دیگر این مراسم، سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود که به سخنرانی درباره نقش قرآن در جامعه و اینکه اگر قرآن بر جامعه عرضه شود، مورد استقبال قرار می‌گیرد، پرداخت.

حسن ختام این مراسم، سخنرانی، آیت الله نورمفیدی، ،نماینده ولی فقیه در استان گلستان بود که با استناد به آیات قرآن کریم، به بیان برخی مسائل دنیای جدید و اهمیت و جایگاه تلاوت قرآن پرداخت. وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد که مسابقات قرآن و برگزاری مجالس قرآنی، باقیات و صالحاتی است برای خودمان و در آخرت دست خالی نیستیم.

برپایی مسابقات و مجالس قرآنی، باقیات و صالحاتی برای خودمان+صوت و عکس

در پایان این مراسم از نفرات برتر رشته های آوایی به جز حفظ و قرائت و رشته های معارفی و هنری تجلیل به عمل آمد. در ادامه تلاوت یونس عربجزی ارائه می‌گردد.

کد
دریافت

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۱۰:۵۳
0
0
برپایی مسابقات قرآنی توسعه یابد تاثیرات خوبی به همراه دارد
captcha