توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منجر به توسعه فرهنگی می‌شود
کد خبر: 3641227
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منجر به توسعه فرهنگی می‌شود

گروه فرهنگی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: توسعه کتابخانه و کتابخوانی در نهایت منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایسنا، اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان اردبیل در شهرستان نمین برگزار شد. در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه و کتابخوانی در نهایت منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود، افزود: کتاب بهترین وسیله برای جمع آوری اطلاعات صحیح، آگاهی دهی و ترویج ارزشهای انسانی است.
نصیری با بیان اینکه فرد مانوس با کتاب مزین به ارزشهای اخلاقی و درک کننده انسانیت است، ادامه داد: کتابخانه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و مراجعان خود باید به سیستم های جدید و به روز همچنین اشکال مختلف قالب‌های ارایه مجهز باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هم در این جشنواره با بیان اینکه حمایت‌های خیرانه از کتاب و ساخت کتابخانه یک حرکت فرهنگی و در عین حال تربیتی بسیار مهم در جامعه است، یادآور شد: کتاب نسل آینده را متمدن و با فرهنگ غنی پرورش می دهد.
رباب عزیزخانی افزود: تاکنون خیرین 40 قطعه زمین برای احداث کتابخانه، 8 کتابخانه شخصی شخصی، تکمیل و تجهیز 18 باب کتابخانه و پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید کتاب در استان اردبیل رابر عهده گرفته اند.
عبدالعلی پور فرماندار نمین هم در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ دوستی و فرهنگ پروری همواره با نام نمین عجین شده است، افزود: خیری در روزهای اخیر بالغ بر 2 هزار جلدی کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا کرده است.
 سرهنگ پور دبیر جشنواره هم طی سخنانی گفت: خیرین بالغ بر 200 میلیون ریال کمک نقدی،هزاران جلد کتاب و چند قطعه زمین در این جشنواره برای اعتلای فرهنگ کتاب اهدا کرده اند.
در پایان از تعدای از خیرین حوزه کتاب و کتابخانه سازی تجلیل شد.


captcha