مکتب و دانشگاه حسینی، دانشگاه معارف الهی است
کد خبر: 3641484
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

مکتب و دانشگاه حسینی، دانشگاه معارف الهی است

گروه معارف: استاندار اصفهان گفت: مکتب و دانشگاه حسینی، دانشگاه معارف الهی است که در آن منطق عشق، فلسفه عبودیت و کلام معرفت و علم شهود را می‌توان آموخت و این ذخیره‌ای برای هر عصری و نسلی است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، صبح امروز چهارشنبه 22 شهریورماه در آیین افتتاحیه اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که همچنان این برنامه در سالن کوثر حال برگزاری است، خطاب به شرکت کنندگان در این اجلاس، اظهارکرد: استان اصفهان؛ شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر مناره‌های بلند اذان، استان  23هزار شهید و استان شهید همت‌ها، خرازی‌ها، کاظمی‌ها و حججی‌ها است.
وی افزود: استان اصفهان سابقه‌‌ای 10 هزار ساله دارد که 4 مرتبه پایتخت کشور بوده است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان همچنان هم پایتخت کشور است، اما نه پایتخت سیاسی و اقتصادی، بلکه پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی؛ و ما از این جهت به خود می‌بالیم.
استاندار اصفهان بیان کرد: اصفهان، مرکز تدین، دین باوری، ولایت‌مداری و شهید پروری می‌باشد و این نشان دهنده جایگاه ویژه اصفهان است.
زرگرپور ادامه داد: اصفهان بیش از 718 امامزاده، 5400 مسجد، 5000 هیئت مدهبی، و 6000 هزار مداح دارد که این نشان دهنده و موید جایگاه مذهبی استان اصفهان است.
وی گفت: امام حسین(ع) برای احیای دین جدش قیام کرد و ایثارش، الگویی تمام عیار برای همه رهروان و دوستداران آن حضرت است.
وی ادامه داد: مکتب و دانشگاه حسینی، دانشگاه معارف الهی است که در آن منطق عشق، فلسفه عبودیت و کلام معرفت و علم شهود را می‌توان آموخت و این ذخیره‌ای برای هر عصری و نسلی است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بی‌تردید در دنیای سراسر ظلم و خصومت و جابرانه سلطه‌گران بزرگ امروز؛ ندای توحید و شعائر الهی و سیره معصومین، نسخه نجات‌بخش و نقطه امید آزادگان جهان است و ترویج این فرهنگ و اندیشه در نوا و جوهر صدای ملکوتی شما ذاکران و مداحان نهفته است. 

captcha