دیدار مهمانان خارجی اجلاس پیرغلامان حسینی با آیت الله مظاهری
کد خبر: 3641829
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

دیدار مهمانان خارجی اجلاس پیرغلامان حسینی با آیت الله مظاهری

گروه معارف: مهمانان خارجی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مهمانان خارجی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی امروز ظهر با آیت‌الله حسینعلی مظاهری در دفتر ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند. 
در ابتدای این دیدار پنج نفر از خادمان حسینی از کشورهای آلمان، عراق، بحرین، بنگلادش و سوریه در خصوص جاذبه و شور نهضت حسینی و قیام آزادیخواهانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نکاتی بیان کردند.
در ادامه حضرت آیت‌الله مظاهری ضمن تشکر از حضور افراد و مقدس خواندن اینگونه جلسات به دلیل ارتباط آن با مکتب ائمه معصومین و به ویژه امام حسین (علیه السلام) فرمودند: ائمه طاهرین علیهم السلام مجالس روضه و مداحی را خیلی دوست می‌داشتند؛ امام صادق (علیه السلام) در جلسات عزاداری زانو می‌زدند، بلند گریه می‌کردند و اگر مداح می‌خواست جلسه روضه را ختم کند از او درخواست می‌کردند که ادامه دهد.
ایشان به اهمیت مداحی و ذکر ائمه علیهم السلام نیز اشاره کردند و فرمودند: امام رضا علیه السلام، دعبل را چون مداح بود، احترام می‌کردند و مداحان و خادمان اهل بیت علیهم السلام باید بدان افتخار کنند.
آیت‌الله العظمی مظاهری به روایتی از معصومین علیهم السلام مبنی بر اینکه «شهادت امام حسین علیه السلام حرارتی در قلب مردم ایجاد می‌کند که هرگز سرد نمی‌شود»، دلیل حضور افراد از دیگر شهرها و کشورها را همین موضوع بیان کرد.
ایشان با بیان اینکه امام حسین علیه السلام برای رفع ظلم و ابقاء عدالت قیام کرد، افزودند: نام حسین علیه‌السلام دلسوز و غمناک است و بردن این اسم تلاطمی در درون انسان ایجاد می‌کند که با قیام و شهادت در راه دین همراه است. 
آیت‌الله مظاهری با اشاره به سخنی از امام حسین علیه السلام مبنی بر قیام برای اصلاح امت، انجام امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سيره و روش جدّ و پدرش علی بن ابيطالب علیه السلام، افزودند: این پیام باید سرمشق زندگی همه باشد و همچنان که اظهار ارادت به امام حسین علیه السلام داریم، برای رفع ظلم و ایجاد عدالت قیام کنیم.
ایشان در پایان سخنان خود با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف و سوء استفاده از فرصت‌های تفرقه انگیز، بر حفظ اتحاد و وحدت امت اسلام تاکید کردند.
captcha